Det er en stor glede å informere medlemmer i både FF og Lillehammer FK om at Kim Kristiansen er ansatt som Banksjef i Frivillighetsbanken.

Mange har trolig fått med seg at vi har et prosjekt gående sammen med vår nabo, Faaberg Fotball. Her har vi et felles mål om å «booste» frivilligheten i begge klubber hvor følgende hovedområder er i fokus:

• Rekruttering
  • Motivering
  • Inkludering
  • Strukturering

Kim er en kjent person for mange i lokalfotballen, og hvem husker vel ikke hans legendariske kamprapporter i tegneserieformat etter Follebu sine hjemmekamper. Han er ellers kjent for å være meget kreativ og han har tallrike større og mindre prosjekter på sin CV, hvilket også beviser høy grad av gjennomføringskraft. Som han selv sier, så liker han å ha litt ulike «jern i ilden».

Til daglig arbeider Kim ved Gausdal vdg. skole, hvor både elever og kolleger kan nyte godt av hans engasjement. Stillingen som Banksjef er et toårig prosjekt som går fra våren 2024 til våren 2026. Prosjektet finansierer en begrenset stilling, så vi kan berolig alle med at Kim fortsatt skal spre entusiasme i vår kjære nabodal.

Kim gleder seg til å komme i gang, og understreker at idretten i Norge i stor grad er tuftet på frivillighet og dugnadsånd. Dette er den norske modellen, hvilket er en del av vårt DNA.

«Jeg er selv far til to barn, og vet hvor viktig det er å stille opp»

Kim trekker også fram at Frivillighetsbanken er spennende fordi den omhandler to klubber, og det er motiverende å arbeide på tvers av klubber.

«Jeg er sikker på at samarbeid er vegen å gå»

Kim er ikke snauere enn at han tenker at dette både bør og kan bli noe mer enn bare et verktøy for Faaberg Fotball og Lillehammer FK. Lykkes vi kan Frivillighetsbanken bli et verktøy for hele idretts- og arrangementsbyen Lillehammer. Vi gleder oss over de tankene og det er viktig å ha ambisjoner!

Vi gleder oss over å ha fått med Kim på laget, og vi retter en stor takk til Gjensidigestiftelsen som muliggjør dette prosjektet. Det har vi tidligere omtalt her på web, og link til den saken finner du her: Frivillighetsbanken web

Innskuddshilsen
Web.