Tore Martinsen tar med seg juniorene i Gressvik på treningsleir til Lillehammer.

For de som har hengt med noen år, lyder kanskje navnet Tore Martinsen kjent? Han spilte på LFK tilbake i perioden 1997-1999. Da bodde han i byen i følge med studier for både han selv og kona, Karin.

Tore spilte midtstopper og han tilførte et ungt LFK-lag rutine. I 1998 og 1999 spilte Tore også sammen i forsvarsrekka til LFK med daglig leder, Jostein Wahl. Her kan også nevnes kjente Lillehamringer som Erik Magnus Ring, Basse Aarstad, Stig Løkken, Magnus Breiland, Frode Bergum Hansen og Lars Torgersen. Tore husker de tre årene som i Lillehammer som både morsomme og spennende. Tore fremhever at det alltid er spennende å komme til en ny by og spille fotball. Han mener at LFK hadde et svært spennende lag, med mange gode og unge talenter. Det ble imidlertid kanskje litt vel ungt, og det manglet litt rutine for å ta det siste steget. LFK var i toppen og kjempet i tetstriden i daværende 3. divisjon i alle de tre årene Tore spilte for klubben, men det manglet litt på å ta det siste steget.

Tore og Karin bor i dag i Gressvik, like utenfor Fredrikstad. Tore har trent 03-årgangen til klubben siden spillerne var seks år gamle, og ikke overraskende har han og Karin to sønner som begge spiller fotball. Tore selv har tatt trenerutdannelse for å kunne følge årgangen fra barne- til ungdomsfotball, og han er utdannet med UEFA B-lisens. Begge sønnene er med til Lillehammer, hvor av en har tilhold i Gressvik og en er på utlån fra Fredrikstad.

Gressvik er en del av bysamarbeidet i Fredrikstad. Det består i følge Tore av totalt 16 klubber, hvor de beste spillerne naturlig går til FFK når de når G14. Da samles man i ett satsingsprosjekt, noe alle klubber er enige om.

«Jeg og Karin trivdes fantastisk godt de tre årene på Lillehammer»

Tore gleder seg til oppholdet på Lillehammer, og ikke minst til å treffe gamle kjente. Det er ikke hver dag man kan spille treningskamper mot et lag fra gamle Østfold fylke, hvor det bugner med fotballkultur. Vi håper derfor at mange tar turen til Stampa når vårt G19-lag skal spille mot dem.

Mer om treningskamper for både A-lag og G19 finnes i egen sak på våre websider: Treningskamper Sr. og Jr.

Da gjenstår det bare å ønske riktig god fotballuke og velkommen til gards!