Ta vel i mot både Emma Bakke Grande og Eimund Larsen. De er nye medlemmer i Markedsutvalget i LFK.

Det er Daglig Leder som har markedsansvaret i LFK. I så måte er «halen hengt på grisen» og ansvaret plassert. Det er viktig fordi markedsinntektene utgjør om lag 1/3 av LFK sine totale inntekter. Det er all grunn til å tro at markedsinntektene også i fremtiden vil være et viktig bidrag til klubbens totale omsetning.

Marked er langt mer enn spons, og Markedsutvalget arbeider primært innenfor fire områder som følger:

  • sponsorsalg/-pleie
  • web og sosiale medier (kommunikasjon)
  • Hjemmekamper A-lag
  • Økonomitiltak (kalendersalg)

Som alle forstår, så trenger man en del hender i arbeid for å lykkes med dette, og derfor ble det i fjor opprettet et eget Markedsutvalg. Tanken er å få flere hender i arbeid, hvor man har dedikerte ansvarsområder, slik at vi rekker over mer.

I Markedsutvalget finner vi Daglig Leder, Joz., Fredrik Schonhowd, Ruben Stamnes og Peter Monsen Tellefsen. Det er nå en stor glede å kunne ønske velkommen til Emma Bakke Grande og Eimund Larsen.

Emma og Eimund har denne høsten begge begynt på en Bachelorgrad i Sport Management ved HINN avd. Lillehammer. Det gleder oss at LFK er en attraktiv klubb for studenter ved HINN. Vi kan ikke tilby lønn, men derimot kan vi by på relevant erfaring som setter pensum på HINN inn en praktisk kontekst. Så håper vi i tillegg at vi kan by på gode opplevelser og nettverksbygging. HINN er en meget viktig strategisk partner for oss i LFK, og hva ville vel f. eks. Sogndal vært uten sitt høyskolemiljø?

Vi er meget opptatt av å ta vare på egne lokale ressurspersoner, men fullstendig «innavl» er ikke et godt alternativ. Å bli sett på med nye og friske øyne fra folk utenfra, er bare bra! Vi har i flere år hatt spillere som studerer på HINN. Mange studenter velger også å engasjere seg som trenere, og ikke minst finner vi nå også studenter i ulike utvalg. Det er utelukkende positivt og HINN representerer en betydelig ressurs for hele Lillehammersamfunnet. Sultne, unge mennesker med entusiasme, som er opptatt av å høste erfaringer, er alltid spennende ressurser for oss i LFK.

Emma skal bidra på sosiale medier, og da spesielt Instagram. Dette har hun gjort hos Aalesunds FK, hvor hun også har styrt Kids Zone på hjemmekamper. Her får vi altså toppfotballerfaring inn i LFK, og det gleder vi oss over. Emma brenner for fotball, og det merket vi allerede søndag, hvor «menigheten» fikk rikelig påfyll i feed`n på Insta.

Eimund kommer i fra Nord-Norge og har selv spilt fotball. Nå har han tatt turen sørover og han skal bidra rundt lag i Ungdomsfotballen i 2022. I tillegg blir han å finne i Markedsutvalget hvor han skal bidra blant annet rundt sponsorarrangementene. Vi har et meget omfangsrikt program for våre samarbeidspartnere, og det skyldes at vi er opptatt av å skape verdi for bedriftene som velger å engasjere seg i LFK.

 

Vi håper at alle tar Emma og Eimund godt i mot.

LFK web