Lørdag 9. april kl. 16.00 på Jorekstad Stadion er det avspark for årets sesong i Norsk Tipping-LIGAEN. Vi håper at mange tar turen til byens vestkant.

Som de fleste trolig har fått med seg, spiller vi våre hjemmekamper på vestkanten inntil nytt dekke er klart på Øvre Bane (Hovedbanen) senere i sommer. Vi vil i denne anledning takke våre gode naboer i Faaberg Fotball for både velvilje og fleksibilitet i følge med at vi også bruker Jorekstad Stadion som hjemmebane, i tillegg til deres eget A-lag.

Lørdag er det Elverum Fotball som står på motsatt banehalvdel og vi gleder oss til å møte laget som var en del av Norsk Toppfotball (Obosligaen) for noen år tilbake. Det viser bare hva det er mulig å få til gjennom hardt arbeid.

LFK web tok en prat med Rune Hagen og han fremhever at det rett og slett skal bli deilig å begynne serien. Vi møter et godt lag som er tippet høyt oppe på tabellen. Det er spennende og ikke minst møter vi trolig et lag som spiller en litt annen type fotball enn det vi gjør. Det blir viktig at vi får kampen inn i det kampbildet vi ønsker og som passer vår spillestil. Det blir en kamp i kampen, i følge Hagen. Brumunddal og Elverum spilte 5-5 i treningskamp forrige helg, mens vi spilte kvalik til NM, dessverre med tap som resultat.

«Vi har to, tre kjærringer å reise etter forrige helg»

Parkering skjer på plassen øst for vegen. Deretter går man inn gjennom kulverten hvor det står merket Jorekstad Stadion på veggen. Dette er også inngang for handicappede. Det er kiosk og kafeteria i hovedinngangen til Jorekstad Fritidsbad. Her finnes også flere toaletter.

Prisene i Norsk Tipping-LIGAEN er 100,- for voksne (16 år og eldre). Barn, studenter, militære og pensjonister betaler 50,- All betaling skjer via VIPPS til nummer #710535 Betal gjerne billetten før du kommer, slik at du bare kan vise frem ditt kjøp på mobilen til våre billettører. De som har kjøpt sesongkort, bes medbringe dette til fremvisning. Spillere, trenere, lagledere osv. i Lillehammer Fotballklubb kommer gratis inn, gitt at man går med offisielt klubbtøy fra Diadora.

Vi innser at det er tradisjon for å reise til fjells allerede dagen før kampen, men sammen bryter vi nå barrierer og skaper kulturendring. Det er helt vanlig å spille fotball året rundt på Lillehammer, og særlig i påsken. Kvikk-Lunch og appelsin smaker trolig like godt på Jorekstad som på Nevelfjell.

Da gjenstår det bare å ønske velkommen til kamp.

Seriestarthilsen fra Stampa.