A-laget spilte ny treningskamp i går, mandag. Det endte med uavgjort 2-2.

I forrige uke spilte A-laget sin første kamp på 15 måneder. De gjestet Jorekstad og mot Faaberg Fotball endte det 1-1. I går gikk turen til Toten, og også denne kvelden ble det uavgjort. Etter 90 minutter viste resultattavlen 2-2.

LFK web tok en prat med Hovedtrener, Rune Hagen, som konkluderte med at det var fremgang å spore fra forrige ukes kamp mot Faaberg Fotball. Hagen var godt fornøyd med første omgang totalt sett. Han var ikke fornøyd med at laget igjen kom under 0-1. Det er ikke noe man ønsker, men dette skjedde også på Jorekstad, og nok en gang så utlignet man i løpet av omgangen. Første omgang ebbet dermed ut med 1-1.

«Jeg er godt fornøyd med at vi ser igjen mye av det vi trener på» (R. Hagen)

Andre omgang begynte også bra, men kort tid etter avspark i andre omgang, falt kvaliteten. Det ble også gjort mange bytter i andre omgang, og dermed satt ikke alle relasjoner like godt.

I andre omgang, tar LFK føringen 2-1, men Toten kommer tilbake og utligner. Det hele ebber dermed ut med 2-2. Toten rykket opp etter en intens «play off» mot Trysil, og spiller i 3. divisjon, ett hakk over der LFK befinner seg. Sånn sett ga kampen gode erfaringer.

LFKs mål ble scoret av Amani og Badr.

Det gror ellers godt i ungdomsavdelingen i LFK. Mot Faaberg Fotball fikk Christian Wedum sine første minutter med seniorfotball. I går fikk Torje Strand Bjørnaa og Sander Jensen sine første minutter med A-laget.

LFK web ønsker A-laget lykke til videre i forberedelsene til årets sesong.

Alle foto: Morten Kjetlien