Puma er valgt som utstyrsleverandør til den fusjonerte klubben, og våre medlemmer kan handle utstyr både i Lillehammer sentrum og på CC Strandtorget.

LFK har i mange år hatt en meget god relasjon med Rustadstuen Sport. Vår nabo, LKFK, har på tilsvarende vis hatt en solid relasjon med Tore og hans lag på Sport 1 Strandtorget. På tilsvarende vis har LFK benyttet Puma som utstyrsleverandør, mens LKFK har brukt Adidas. Det har fra i sommer av, og ut over høsten, vært arbeidet med å komme i mål med en løsning som sikrer god tilgjengelighet av varer for våre medlemmer. Det er derfor en stor glede å kunne annonsere at vi nå er i mål med en løsning.

LFK skiftet til Puma i forkant av sesongen 2023, og det er nå klart at Puma blir utstyrsleverandør til den fusjonerte klubben. Det blir ingen endringer i farger i treningstøyet, og en spiller i LFK vil dermed se helt lik ut i 2024 som vedkommende gjorde i 2023. Vi får en liten endring i logo på overdelen (1/2 zip top), ved at det blir et merke for to forhandlere. Alt annet vil ellers være likt.

Vi kjenner alle verdien av gode relasjoner, og det er en stor glede å kunne annonsere at både Rustadstuen Sport og Sport 1 Strandtorget blir med oss på laget fom. 2024. Vi vet at det er mange medlemmer i begge klubber som har lurt på hvilken løsning vi ville lande på, og vi er sikre på at dette er en god løsning for alle medlemmer i den fusjonerte klubben. Klubben har vært opptatt av at det skal være god tilgjengelighet på klubbutstyr og dette sikrer vi nå ved at man kan handle både i sentrum og på CC Strandtorget. Vi er også glade for at vi i den fusjonerte klubben kan videreføre gode relasjoner fra begge klubber.

Begge forretninger har lokalt eierskap og ved å bruke klubbens partnere støtter man opp under lokal verdiskapning.

Vi innser at dette er en løsning som kanskje i større grad er mulig i grisgrendte strøk, enn i storbyen, og dette er langt i fra en tradisjonell løsning. Vi har imidlertid klokketro på at dette blir bra for våre medlemmer, og klubben er til for nettopp våre medlemmer og fans. Vi vil benytte anledningen til å berømme begge forhandlere for en offensiv tilnærming og ikke minst for evnen til å se løsninger fremfor problemer. Fotball er et lagspill og vi har absolutt tro på at våre medlemmer skal bli godt ivaretatt.

Utstyrshilsen fra Stampa