Sist fredag spilte vårt A-lag mot Toten, og det ble seier 5-2.

A-laget er godt i gang med sin oppkjøring for 2024, og sist fredag var det klart for den første treningskampen i anledningen kommende sesong. I Raufosshallen møtte våre beste menn Toten, og etter 90 minutter stod det 5-2 i vår favør. Målene ble scoret av Ask M. Leqvamb (1), Olav Halvorsen (1), Syver Romsås (2) og unge Christian Dahl (1). Det ble en god gjennomkjøring for våre gutter, og de fortsetter dermed i samme spor som i årets serie, hvilket er å vinne kamper. A-laget har trent godt i både november og desember, og flere unge, lovende spillere, har fått muligheten til å vise seg frem.

Det har vært arbeidet godt over tid, mht. å ha en tydelig lokal profil og forankring i spillergruppen. Det er viktig for vår identitet og ikke minst for at folk skal få lyst til å gå på kamp. Så skal det tilføres noe «krydder» i blandingen, og det skal i sum bli en god hovedrett. I tillegg har det vært jobbet med treningskultur og det så vi fruktene av i årets sesong. Selv om det ikke ble opprykk, ble det levert en meget god sesong.

At det jobbes godt i LFK er det flere som har lagt merke til, og vi opplever god interesse omkring vårt virke, og det gjelder ikke bare A-laget. Denne saken omhandler imidlertid A-laget og denne uken valgte Preben Finstad-Hemma å bli en del av stallen for 2024. Han bor på Brøttum og har de siste årene spilt for Brumunddal og FUVO, hvor han opprinnelig er fra (Nes i Akershus).

I følge teamet rundt vårt A-lag er Preben en offensiv spiller som kan bekle både kant- og spissrolle. I tillegg har han erfaring og referanser fra høyere nivå. Det er viktig for våre unge spillere. Våre ungsauer trenger noen voksne å være gode i lag med.

«Vi er veldig fornøyd med at Preben ønsker å spille for oss. Vi tror også at han vil bli en verdifull støttespiller for våre unge spillere» (G. Askar)

Preben er en spiller som A-laget har ønsket seg over tid, og Gosha Askar bekrefter at de er glade for at det nå var mulig å bli enige om en overgang.

Vi ønsker Preben velkommen til LFK. Ta han godt imot!

Signeringshilsen