En god miks av unge og voksne trenere skal sikre tilhørighet og utvikling for alle, samt interkrets-kvalifisering til høsten.

For å sikre et godt utviklingstilbud til hele spillergruppa trenger vi forskjellige trener- og voksentyper rundt laget, sier hovedtrener og utviklingssjef Henrik Wangberg.

I tillegg til trenerne vi presenterer her i dag, er disse også klare: Kim Solberg blir tilknyttet spillerutvikler og Hans Jørgen Dahl fysisk trener. A-lagsspiller Daniel Amdahl blir også tilknyttet som trenerressurs.

Lillehammer G16 lanserer nytt trenerteam for 2020-sesongen: Magnus Olsen: Keeper- og ressurstrener (Stabæk), Henrik Wangberg: Hovedtrener (Uefa B) Børge Toft: Trener- og treningsveileder (Uefa B) Andreas Mauset: Trener, Gosha Askar: Trener, Ole Farmen: Gruppekoordinator.

De nærmeste ukene er det fokus på innefotball og Lillehammer Cup den 17.-19. januar. Til sommeren reiser hele klubbens ungdomsavdeling til Dana Cup.

Vi har høye sportslige ambisjoner for G16. Vi ønsker også å bli bedre til å ivareta alle som ønsker å spille fotball i denne aldersgruppa, da fotballen er en viktig utviklingsarena og sosial arena i denne alderen. De som virkelig vil satse innen fotball må få mulighet til det, i form av god matching, og høy kvalitet og intensitet på trening. De som spiller mest for å ha det gøy, og som ikke tenker å bli fotballspillere skal ha et tilsvarende godt tilbud og gode dedikerte trenere rundt seg. For å bli best på begge deler har vi nå styrket teamet og økt voksentettheten rundt arbeidet med G16.

– Med denne gjengen rundt spillergruppa, gleder vi oss stort til den kommende sesongen, avslutter Henrik Wangberg.

Lillehammer G16 2020 er for gutter født i 2004 og 2005.