A-laget tok tre viktige poeng hjemme på Stampa i kveld.

Det har vært mange kveldskamper denne høsten, og det er absolutt sjarmerende når flomlyset tennes, det er dugg i kunstgresset og man må hente fram vinterantrekket fra kistebunnen. Det er en helt egen følelse å gå på kamp på Stampa om høsten.

I dag tok våre beste menn imot Brumunddal 2 til dyst på Stampa. Etter en drøy halvtime ble det nettkjenning for våre gutter, og det var ikke ukjente Dani som fant veien til mål. Dani rydder ikke bare unna i eget forsvar. Han er også meget målfarlig, og putter jevnt og trutt «kasser» for A-laget. Like før pause, økte Badr til 2-0, noe som stod seg inn til pause.

Andre omgang er ikke gammel før Henrik Botten finner veien til mål, og øker til 3-0. Like etter, finner også Sondre veien til nettmaskene og etter en time står det dermed 4-0. Så er det fullstendig lekestue i Dala sin boks, og Daniel Goncalves øker til 5-0. Ut over i omgangen finner Henrik og Dani på nytt veien til mål. Det samme gjør Syver og ikke minst også Ask som kommer inn i andre omgang. Dermed ender det hele 9-0 på Stampa, og vi tar dermed innpå KIL 2 når det kommer til målforskjell. Mange av målene var av det lekre slaget, og ni kasser er det ikke hver kveld man får oppleve.

En lokal jury kåret i kveld Henrik Botten til LFKs beste spiller. Han fikk et vel fortjent gavekort fra dagens Matchsponsor, Pizzabakeren.

Vi takker publikum som fant veien til Stampa også i kveld. Det var et nydelig høstvær, selv om temperaturen synker noe når solen går ned. Skjønt, det er ingen overraskelse for vårt rutinerte publikum, som hadde funnet frem korrekt tøy for anledningen. Takk også til alle som la igjen penger i kiosken, og ikke minst også takk til foresatte fra G13 som nok en gang var et godt vertskap. En stor takk også til våre Stadionverter fra egen Ungdomsavdeling.

Vi gleder oss enormt over at neste hjemmekamp spilles på dagtid i helg, hvilket gir enda flere muligheten til å ta turen. Lørdag 14. oktober kommer Løten på besøk, og avspark er kl. 15.00.

Heldigvis trenger man ikke å vente to uker til neste høydepunkt. Inneværende uke kan du nyte følgende oppgjør på Stampa:

Dato Dag Tid Hjemmelag Bortelag Turnering
03.10.2023 tirsdag 20.00 Lillehammer Skreia/Kolbu KK G14 Elite Høst
04.10.2023 onsdag 18.00 Lillehammer 2A Nes 11 G13 2. Div Avd 02 Høst
04.10.2023 onsdag 20.00 Lillehammer 3 Lillehammer G14 G16 1.div avd 01 Høst
05.10.2023 torsdag 18.00 Lillehammer 3 Skreia/Kolbu KK 2 G14 2. Div avd 02 Høst
05.10.2023 torsdag 20.15 Lillehammer Ready G19 Interkrets B
06.10.2023 fredag 20.00 Lillehammer 2 Bagn/Fagernes G16 Elite Høst
07.10.2023 lørdag 14.00 Lillehammer Drøbak-Frogn G16 Interkrets

Vi ønsker hele LFK-familien en riktig god fotballuke videre.

(Hovedbilde: Gosha Askar)