I dag fikk vi anledning til å presentere vår drift til en delegasjon fra Seoul i Sør-Korea.

For en tid tilbake mottok vi i LFK/LKFK en invitasjon fra Per Erik Mæhlum i Lillehammer Olympic Legacy Sports Centre (LOLSC). Norges Idrettsforbund (NIF) har denne uken en delegasjon fra Sør-Korea på besøk i Norge. De har hatt møter med blant annet Kulturdepartementet i Oslo, samt NIF, innen turen gikk til OL-byen, Lillehammer.

Delegasjonen hadde et ønske om å møte lokale klubber og å få innsikt i hvordan man legger til rette for idrett, herunder drift, finansiering og rekruttering. De ønsket å lære mer om hvordan idretten er organisert og drives i Norge. Vi var naturligvis ikke vonde å be, og vi synes alltid at det er hyggelig å kunne formidle litt fra vår hverdag som fotballklubb. I møtet ble den norske idrettsmodellen diskutert, den typiske norske frivilligheten, samt ulike kulturelle forskjeller. Dette oppleves naturligvis også givende for oss, og ikke bare våre gjester.

Etter møtet på Idrettens Hus, tok vi turen til Stampa, hvor vårt nydelige, grønne stueteppe ble vist fram. Vi rakk også en tur innom Klubbhuset, før det var klart for felles lunch.

Delegasjonen bestod av personer fra Korean Sport & Olympic Committee (KSOC) og Korean Ministry of Culture, Sports and Tourism hvilke var:

• Jinwoo Park, Korean Sport & Olympic Committee (KSOC), Department: Sports for All, Director General
  • Sunjin Kim, Korean Sport & Olympic Committee (KSOC), Department: Sports Club, Director
  • Eunseo Lee, Korean Sport & Olympic Committee (KSOC), Department: Sports Club, Deputy Manager
  • Inhye Park, Ministry of Culture, Sports and Tourism, Department: Sports Promotion Division, Sports Bureau, Administrative Officer

Vi har tidligere også blitt invitert ifm. Stortingspresidenten sitt besøk i byen, samt også den nye Kulturministeren sin visitt. Vi takker ydmykt også for dagens invitasjon, hvilket ble et meget inspirerende møte. Vi takker for den tillit som blir oss til del, og vi setter stor pris på å bidra når Idrettsbyen, Lillehammer, har besøk.

Kulturell hilsen fra Stampa