Ordføreren tok avspark, og det var godt med folk i regnet på Stampa. Dessverre uteble poengene i gårsdagens match.

Alt lå til rette for en meget fin søndag på Stampa. Ambisjonen var å spille første virkelige hjemmekamp på Stampa og ikke minst kapre tre viktige poeng. Etter 90 minutter viste dessverre kampuret 2-5 og alle poengene ble med i bussen til Ulsteinvik.

Vi hadde rigget skikkelig lydanlegg og vi introduserte nye tradisjoner som å trekke ut en heldig vinner blant publikum ca. 15 minutter før avspark. Det kan absolutt lønne seg å komme litt før på kamp i tiden som kommer! Vi lanserte også en helt ny stadionsang, «For klubben skal vi blø», som du finner på Spotify under Lillehammer Fotballklubb. I pausen fikk tre heldige tilskuere konkurrere om å treffe tverrliggeren på målet fra 16-meterslinjen. Som om ikke det skulle være nok, tok vår Ordfører avsparket ifm. at dette var før første hjemmekamp på Stampa for sesongen.

Det var Hødd 2 som tok tak i kampen, men etter ca. 10 minutter tar vi over og vi har mest ball. Etter ca. 35 minutter putter Kasper Bern kula kontant i nota, og det er tilløp til riktig så god stemning på tribunen. Kasper leverer en kontant avslutning, utagbart for Hødd 2 sin keeper. Det går kun noen minutter, før det kommer et langt gjennomspill i vårt bakrom. Her feller Jonas Wergeland Hødd-spilleren som bakerste mann, og dermed blir det en tidlig dusj. Hødd 2 utnytter dette momentet, og utligner til 1-1 hvilket står seg til pause.

I andre omgang begynner igjen Hødd 2 best, men forskjellen er at de putter to mål. På stillingen 1-2 har Badr en stor mulighet til utligne. Alene med keeper, møter han sin overmann, og Hødd 2 putter til 1-3 like etterpå. Utover i andre omgang dominerer Hødd 2, og det er synlig at de spiller 11 mot 10 mann. Det hele ender med tap, 2-5. Målet var å innvie nye Stampa og ta tre poeng, og derigjennom minske luken til lagene foran oss på tabellen. Slik ble det ikke, og nå venter Hønefoss borte til helgen.

LFK sin beste spiller, kåret av en lokal jury, ble i går Markus Hilsen.

Det var godt med folk på tribunen, og vi takker alle som tok turen. Det var regn og betydelig dårligere vær enn det varselet skulle tilsi. I tillegg var flere lag opptatt med både turnering og Soneuttak, så vi er godt fornøyd med fremmøtet. Til tross for null poeng, håper vi å se mange av dere tilbake på Stampa.

Vi retter også en stor takk til spillere fra G16 som var Stadionverter. Spillere fra G16 og G19 utfører dette oppdraget i år, og gårsdagens kamp ble på ny vel gjennomført. En stor takk også til flinke Ballhentere fra G13.

Da gjenstår det bare å ønske riktig god fotballuke til alle.