Asle Hastadklev har levert godt spill i LFK-drakten etter overgangen fra Nardo.

Asle er som han selv sier det 100 % Trønder og han er født og oppvokst i Stjørdal. Han er en del av en meget fotballinteressert familie og både bror og søster spiller fotball. Selv har han siden barndommen viet seg 100 % til fotballen, og har ikke brukt tid på andre idretter.

Barnefotballen ble tilbrakt i en mindre klubb som heter Nybrott. Etter fylte 12 år, gikk ferden videre til Stjørdals Blink og ungdomsfotball. I vinter meldte han overgang til Nardo som også spiller i Norsk Tipping-LIGAEN. Vi har dermed fått en spiller som kjenner nivået vi nå spiller på, og han har gått rett inn i forsvarsrekken og «levert varene». Asle har spilt både midtstopper og midtbane og kan dermed bekle to roller i sentrallinjen av laget. Sine sterkeste egenskaper mener Asle er å sette i gang spill bakfra, i tillegg til en god pasningsfot.

Vi er i likhet med nå avdøde, Nils Arne Eggen, opptatt av at våre spillere gjør noe i tillegg til å spille fotball. Det kan være studier eller jobb, og Asle skal ta en Bachelorgrad i Sport Management på HINN. Dermed skal vi få gleden av å se han i LFK-drakten i tre år, hvilket er god langsiktighet. Selv om nå fotball kombineres med utdanning, har Asle mål om å komme så langt som mulig, og utdanning er ikke et uttrykk for at ambisjonene med idretten senkes.

Asle markerte seg allerede fra første spark på ballen og i forrige hjemmekamp ble han kåret til LFKs beste spiller av en lokal jury.

«Vi må stå sammen som et lag og kjempe som bare det for å berge oss»

Asle har så langt fått et godt inntrykk av Lillehammer, og han mener det er en fin by med bra folk, og at lagmiljøet på A-laget er godt. Han ser derfor fram til å kjempe om poeng denne høsten.

Vi gleder oss over at Asle skal studere i byen de tre neste årene. Med hans innstilling og holdning til spillet, er vi sikre på at vi har en spiller som publikum vil bli svært glad i. Første mulighet til å se han i aksjon er mandag 22. august kl. 18.00 på Jorekstad, hvor vi tar i mot Aalesund 2.

Velkommen til kamp!