A-laget vant i dag 3-1 over Kolbu, og tok dermed sin 13. seier på rad.

Man kjenner at det for alvor nå begynner å nærme seg vinter, men dagens tilskuere hadde kledd seg etter forholdene. Om det ikke var kaldt nok i luften, så ble det en kalddusj av en åpning på kampen. Kolbu tar ledelsen etter en corner. Ballen går ut i feltet, og et solid skudd fra spissen av 16-meteren fyker i vinkelen. Trolig ett av de bedre skuddene på Stampa dette året. Kun minutter etterpå, er gjestene farlig frempå igjen. Det er «hull i luften» og Harry bommer på ballen. Dette skaper en stor sjanse, men vår sisteskanse, David, redder mesterlig. Adam var ikke lenge i paradis, og etter 17 minutter utligner Henrik på straffe. Kort tid etter er Kolbu farlig frempå igjen, og nok en gang er det i følge med en corner. Utover i omgangen var det det noen sjanser til våre gutter, men Kolbu er mest farlige i den førsten omgangen, og våre gutter virker noe sløve. Gjestene treffer «ribban» ved en anledning, og de er farlige på cornere, hvor de er robuste i duellspillet. Det blir uansett ikke flere mål i første omgang, og dermed går lagene til pause på stillingen 1-1.

Andre omgang begynner som et fyrverkeri med store sjanser. Kolbu er farlig frempå, og det er smått fantastisk at kula ikke går i mål, men vi har marginene på vår side. Like etter blokkerer Kolbu godt, da vi er i deres boks. Så finner gutta veien til mål. Et godt forarbeid av Stavros ekspederes i mål av Sondre, og dermed tar vi føringen 2-1. Deretter tar våre beste menn mer over kampen, og det skapes noen OK sjanser, som kunne ha endt i tellende scoring. Snaut kvarteret før slutt vaker Oliver som gjedda i sivet på bakre stolpe. Han ekspederer et godt slått innlegg i mål, og dermed står det 3-1. Like etter er Ask farlig frempå, men keeper avverger scoring. Kolbu er heller ikke ufarlige og de har kraftig luftskyts i boksen, noe som medfører litt kaos i boksen, men våre gutter får ryddet unna. Flere mål blir det ikke, og dermed ender det hele med seier, 3-1, noe som betyr den 13. strake seieren for våre beste menn.

En lokal jury kåret i dag sisteskanse, David, til LFKs beste spiller. David stod nok en god kamp, og ble belønnet med dagens bestemannspris. Han fikk en premie fra dagens Matchsponsor, GD, og den ble delt ut av Jørn Dissen.

Vi takker våre flotte Stadionverter for flott innsats, og ikke minst foresatt til G13 i kiosken. Takk også til Speaker, Kim Marius, og ikke minst Oscar, som holder styr på troppene under våre hjemmekamper.

Det har vært en flott sesong på Stampa i år, og det er svært gledelig at flere folk enn tidligere har tatt turen på kamp. Det er også hyggelig å se igjen Lillehamringer vi ikke har sett på Stampa på en stund. Vi gleder oss over denne utviklingen og vi ønsker velkommen tilbake til Stampa i 2024.

Takkforiårhilsen