Lørdag var det igjen klart for «Fotballens Dag» på Strandtorget. Det ble en økt preget av entusiasme.

Lørdag blåste vi liv i en tradisjon som heter «Fotballens Dag». I takt med en del hyppige skifter i ledende posisjoner i LFK, samt en pandemi, har det gått noen år siden sist denne aktiviteten stod på agendaen. «Fotballens Dag» er rett og slett en aktivitet hvor vi retter oss inn mot barn i alderen 6 til 12 år. Det var et ønske fra CC Strandtorget om å gjenoppta denne tradisjonen, og når engasjerte samarbeidspartnere bidrar, lar vi ikke muligheten gå fra oss.

«Fotballens Dag» er et merkevarebyggende tiltak. Det er viktig for oss å være synlige og tilgjengelige i lokalmiljøet. LFK skal være en klubb som betyr mye for mange, og å legge til rette for gode opplevelser, samt å by på oss selv, er i så måte avgjørende suksessfaktorer.

På lørdag kunne barna i samarbeid med Eidsiva Bredbånd forsøke seg på fotballdart.

Barna kunne også spille fotball med spillere i fra LFK og de kunne teste skuddfoten og se hvor hardt de skjøt.

I tillegg hadde vi en tilrettelagt Fotball-Quiz, hvor vi trakk ut noen heldige vinnere. Vi hadde en haug med herlig give-aways, samt en god del flotte premier og barna strålte om kapp med solen på gressplenen vest for parkeringen på Strandtorget.

Vi retter en stor takk til spillere fra G19 som delte av sin tid med barna, samt også hjemmeværende A-spillere som ikke var med bussen til Molde.

Rom ble ikke bygd på en dag, og vi er meget godt fornøyd med lørdagens gjennomføring. Vi skal gradvis «fylle på» og utvikle «Fotballens Dag» videre, og vi ser allerede fram til 2023.

Vi retter en stor takk til CC Strandtorget, Eidsiva Bredbånd, Gausdal vdg. skole og ikke minst Park og Idrett i Lillehammer kommune som bidro til å skape gode rammer for vår ønskede aktivitet.

Omdømmebyggende hilsen