Stian Utteberg er ny i trenerteamet rundt G14 i 2022.

De som er G13 i år, får et nytt ansikt som skal bidra inn i kullet som da blir G14 i 2022. I høst har det vært en krevende situasjon for G13 hvor det har manglet stabilitet på trenersiden. Dette får vi nå på plass, og det gleder oss stort at vi får bedre kontinuitet inn mot neste år. LFK opplever vekst og positiv utvikling og i næringslivet er det et kjent fenomen at det er krevende å vokse med kvalitet.

Stian er fra området rundt Lillestrøm, og han har selv spilt fotball hele livet. Han har spilt for ulike klubber, men de siste årene har han i all hovedsak hatt tilhold i Skedsmo. Stian forteller selv at han hadde ambisjoner og gikk på Idrettslinje på videregående med Toppidrett Fotball. Han hadde klare ambisjoner og satset for fullt, men ble skadeplaget, hvilket på sikt gikk ut over motivasjonen.

«Jeg er lidenskapelig opptatt av fotball»

Dermed ble det militærtjeneste etter videregående, og satsingen ble trappet ned. Før han valgte studium og utdanningsretning har Stian arbeidet både i barne- og ungdomsskole. Nå er han Bachelorstudent ved HINN avd. Lillehammer hvor han studerer Idrettsvitenskap.

Selv om drømmen om å bli veldig god på banen måtte legges på hylla, så er det ingenting i veien for å bli god utenfor banen. Det finnes mange andre måter å bidra på, og valget om å engasjere seg som trener, har modnet, og Stian er nå klar for innsats. Vi gleder oss over at valget har falt på oss i Lillehammer FK, og vi er trygge på at G14 i 2022 er styrket med Stian sitt nærvær. Sterke egenskaper mener Stian selv er at han er veldig engasjert i det han driver med. I tillegg har han ikke for vane å gi opp.

Det tenker vi lover godt for kommende sesong, og vi håper alle tar Stian godt i mot.