Markus Hilsen skifter beite fra FK Toten til LFK denne høsten.

Markus kommer opprinnelig fra Raufoss, men snakker noe overraskende trønderdialekt. Det beror på at han har bodd fire år I Trondheim. Markus er ekte Raufossgutt av opphav, og senere i år runder han 23 år. Foreldrene ønsket imidlertid å forsøke noe nytt, og dermed ble han med på flyttelasset til Spania, hvor familien bodde fra 2011 til 2014. Så tilbake igjen til denne dialekten. I følge med at foreldrene skilte lag, ble Markus med mor til Trondheim, hvor han bodde fra 2014 til 2018. Derfor klinger det flytende trøndermål ut av gutten når du prater med han.

Fotball har vært hovedpunktet i livet til Markus, og fotballen utgjør fortsatt en vesentlig del av livet hans. I Trondheim spilte han for Tiller og Tillerbyen. Etter returen til vårt distrikt, ble det en halv sesong på Juniorlaget til Raufoss. Deretter har han vært tre år i Gjøvik-Lyn, før han skiftet beite til FK Toten foran årets sesong.

Det endte med kun en halv sesong i FK Toten, og bakgrunnen for dette er at han ønsket seg til oss i LFK. Har har Markus gode venner, blant annet i Mehdi. I tillegg har han etter eget utsagn både sett og hørt mye bra om klubben. At valget på ny trener falt på Morten Skjærstad, gjorde heller ikke valget vanskeligere.

«Jeg ser på LFK som en klubb som passer meg godt, både mht. spillergruppe, -stil og klubben generelt»

Markus er forsvarsspiller, og du finner han til vanlig på venstre back. Dog kan han bekle ulike roller, og han har også spilt noe ving. Han føler imidlertid seg mest hjemme i forsvarsrekka.

Vi ønsker Markus velkommen til oss i LFK. Ta han godt imot!