I dag ble våre Juniorer seriemestere i G19 Elite Høst 2020 i NFF Indre Østland.

Vårt G19 lag har levert en meget god sesong, og i dag ble målbevisst arbeid belønnet med seriemesterskap, og det sågar to runder før sesongslutt.

Det har i lengre tid vært arbeidet meget godt i Lillehammer FK sin ungdomsavdeling. Dette arbeidet har blitt ledet av Utviklingssjef, Henrik Wangberg. Med seg på laget har han hatt mange dyktige og engasjerte personer, som gjennom god samhandling og felles virkelighetsforståelse har sørget for at vi som klubb har tatt mange steg de siste årene. Dette sportslige arbeidet har vært tuftet på en tydelig strategi, og den finner vi i klubbens vedtatte Sportsplan og Utviklingstrapp. Dokumentene ligger selvfølgelig tilgjengelig på våre websider under fanen «Sport». I ungdomsavdelingen har vi mange dyktige trenere med formell kompetanse og kvalifikasjoner, og mange har et brennende ønske om å bli gode, ikke ulikt flere av spillerne.

I 2020 ser vi for alvor at vi begynner å høste av timene som er lagt ned. Vi har evnet å snu en negativ frafallstrend og vi opplever spillertilgang i ungdomsavdelingen. Det betyr at mange føler seg verdsatt og sett som mennesker. I tillegg evner vi å ha to tanker i hodet samtidig, slik at også de med ambisjoner skal få lov til å leve ut drømmen. Slikt gir sportslige prestasjoner som igjen leder til resultater i form av seire og poeng.

G19 har levert en strak rekke av seire med hele 28 plussmål i målforskjell. Dermed er seriemesterskapet sikret allerede to runder før slutt. I dag lørdag, ble Trysil slått 9-0 på Stampa.

LFK web tok en prat med Kaptein, Torje Bjørnaa, som er svært fornøyd med årets sesong. Han påpekte at G19 har trent hardt siden desember/januar. Selv etter at Covid-19 la begrensninger, fortsatte laget arbeidet. Torje trakk også frem en god spillergruppe som fungerer både på og utenfor banen. G19 sin Kaptein var imidlertid klar på at sesongen ikke er omme, og han gleder seg til ukene som kommer.

«Det er viktig å ikke glemme at sesongen ikke er ferdig. Vi har fortsatt kamper igjen»

G19 sitt trenerteam har i år bestått av Henning Brendstuen, Rune Osvold og Per Myhre. LFK web gratulerer både spillere, trenere, lagledere og øvrig støtteapparat med vel fortjent første plass. Dette viser hva som er mulig når det jobbes langsiktig, grundig og med entusiasme i kombinasjon med en blå tråd.

Mesterskapshilsen
LFK web