Henrik Botten er tilbake på Stampa, og klar for spill på A-laget.

Henrik Botten er «local lad» og mange har allerede sett han i aksjon på vårt A-lag, før pandemien brøt ut. Det siste året har Henrik vært i militæret og nå skiftes fokus fra Konge og fedreland til Stampa og lokalfotball. Henrik har etter eget utsagn hatt det meget trivelig i militæret. Det har vært et fint og lærerikt år, selv om han har savnet den organiserte fotballen. Han har imidlertid spilt mye uorganisert fotball sammen med andre som han tjenestegjorde med.

Henrik spiller på midtbanen, og han mener selv at viktige egenskaper som han har er god basisteknikk, god spilleforståelse og ikke minst bra tempo. Nå ser han fram til å spille organisert igjen, og ikke minst også ordinære seriekamper. Henrik var en del av A-stallen våren 2020, da pandemien inntraff, og det ble en spesiell vår, også for han.

«Jeg gleder meg veldig til at sesongen starter igjen»

Henrik ser fram til å spille for klubben igjen. Planen hans er nå å være hjemme, spille fotball og komme seg i god form. Så vil han bruke noe tid på å vurdere fremtiden når det kommer til jobb og studier. Nå er målet å spille fotball og bidra til LFK. Det synes vi er herlig, og vi heier på deg, Henrik!