Lillehammer FK får besøk av Tiki-Taka Fotballakademi 14. og 15. november til trenerkurs på Stampesletta. Dette er et ti-timerskurs som kombinerer teori og praksis. Teoridel foregår på kurslokalene til Birkebeineren Hotell og praksisen foregår på Stampesletta. Spillerne som skal være praksiselever er Lillehammer FK G2007. Kurset er åpent for alle, men det er grunnet Covid-19 begrenset antall plasser.

Om kurset:

Kurset holdes av Rune Mikkelsen, kjent som «Tiki-Takamannen» i Norge. Hans fremste ambisjon er å øke forståelsen for at de grunnleggende ferdighetene i fotball må trenes systematisk over tid. Ved et utstrakt samarbeid med tidligere akademisjef i Barcelona, Albert Puig, leverer han trenerkurs som er meget anerkjente blant trenere og klubber i Norge.

(Bilde: Kursholder Rune Mikkelsen. Foto: privat.)

Les Fotballtreneres reportasje fra et av de mange kursene han har holdt, HER

Utbytte:

Kan vi trene spillere her oppe i kalde snørike Norge til å spille som Barcelona og Ajax? Hvis man spør Tiki-Taka Fotballakademi så er svaret ja. Man får utfordret måten å tenke på, og man vil stille spørsmålstegn ved sin egen praksis. Samtidig så lærer man mye, og får være en del av et fellesskap som starter en reise sammen.

Kurset anbefales for både ferske og erfarne trenere.

Man får også godskrevet ti timers etterutdanning på UEFA B-lisens ved å ta dette kurset.

Tid og sted:

Lørdag 14. november fra  klokken 0900-1400

Søndag 15. november fra klokken 1000-1500.

Pris:

1300 kroner. Inkluderer kurs, samt varmlunsj begge dager.

Påmelding:

Send mail til hwangberg@lillehammerfk.no.

Informer om klubb dekker kurset, eller om du skal betale selv.

MERK: Et dokumentarfilmcrew dekker Rune Mikkelsen sitt kurs i Lillehammer. Ved påmelding godtar du å bli filmet som deltaker på kurset.