11. og 12. juni arrangerte Lillehammer Fotballklubb sammen med Tiki-Taka Fotballakademi ved Rune Mikkelsen Tiki-Takakurs på Stampesletta. Dette er nivå 1, og gir derfor en god innføring i Tiki-Takaprinsipper.

Kurset bygger på Skrift-modellen, som er en modell som inspirerer trenere og spillere til å ta tak i spillernes evne til å jobbe med detaljer som gjør det mulig å holde ballen i laget. Å be et lag om å spille fotball er ikke nok, spillerne må trenes opp til å kunne gjøre dette.

Kurset hadde en god blanding av praksis og teori, og kursholder Rune Mikkelsen var meget fornøyd med deltakernes tilstedeværelse og engasjement.

I høst arrangerer Lillehammer Fotballklubb både et barnetrenerkurs og Tiki-Takakurset nivå 2. Vi håper helgens kurs både inspirerte trenerne og skaper refleksjon over eget virke.

Takk for et flott kurs, og takk til G14 som stilte med lærevillige spillere til demonstrasjonsøktene. Under et bilde fra ene praksisøkten.