Det ble en krevende ettermiddag på Jorekstad for våre gutter. Det endte til slutt 0-2.

Det skulle vise seg å bli en krevende ettermiddag på Jorekstad i dag. Jonas Wergeland fikk rødt kort som siste mann, og måtte ta en tidlig dusj. Det gjorde ikke oppgaven enklere for våre gutter, da de måtte spille i undertall i store deler av kampen. Til slutt var det KIL 2 som tok med seg alle tre poengene i bussen hjem.

Mange mener trolig at dette var en kamp vi måtte vinne, i og med at KIL 2 lå bak oss på tabellen. I LFK jobber vi utviklingsbasert, og må derfor egentlig svært lite. Det ville imidlertid ha vært gunstig å ta med seg tre poeng på «eget» gress denne ettermiddagen, og som nyopprykket forstår alle at kamper mot lag rundt oss på tabellen er vesentlig å hente poeng i. Vi tjuvstarter høstsesongen om en god uke, og da møter vi igjen KIL 2 borte, og dermed er det mulighet for revansje innen A-laget tar en kort sommerpause.

For de med hjerte i lokalfotballen, gleder det trolig mange at to nye juniorer fra egen klubb fikk sin debut i dag. Det var Sivert Gullikstad og Erik Huuse Farmen. Vi opplevde også at brødrene Mats og Simen Renolen var på banen samtidig. Det er et tydelig uttrykk for det solide arbeidet som har blitt gjort over tid i egen ungdomsavdeling.

Neste hjemmekamp på Jorekstad er 9. august. Etter planen begynner også de innledende arbeidene på Stampa kommende uke ifm. nytt banedekke. Vi gleder oss enormt til å kunne ta imot publikum og gjester på et oppgradert stueteppe på Stampa denne høsten.

Vi takker ellers våre Stadionverter som i dag var fra G16. Som vanlig ble oppgaven utført solid.

En stor takk også til G11 Hammartun som stilte på som Ballhentere. En stor takk også til publikum som lojalt støtter laget på kamp. Nye muligheter kommer allerede 9. august.

Da gjenstår det bare å ønske riktig god fotballsøndag, samt en god ny arbeidsuke til dere alle.