Det kreves en del mennesker for å kunne reise på en turnering i Danmark.

I Lillehammer Fotballklubb er vi heldige som har engasjerte foresatte som bidrar rundt lagene i klubben. Det gjelder både i barne- og ungdomsfotballen. I dag retter vi en ekstra stor takk til alle foresatte som bidrar rundt årgangene/kullene i ungdomsfotballen. Det er nemlig helt avgjørende for at vi kan reise en uke til Dana Cup med 150 spillere fra 13 til 19 år.

Vi har nå store kull også i ungdomsfotballen, og det krever en del mennesker. Å være på feltet og å bidra på kamper gjennom sesongen er en ting. Noe helt annet er å bruke av sin private ferie for at våre spillere skal få ta del i gode opplevelser. Det er ikke selvsagt at man bruker en ferieuke på en turnering, selv om eget barn spiller fotball på laget.

Denne uken i Hjørring bidrar mange foreldre og det åpenbare svaret er fordi egne barn deltar. Samtidig uttrykker den herlige gjengen vi har med oss at det er viktig å bidra og at det er givende å se den sosiale interaksjonen mellom spillerne og de ulike lagene. Foresatte fremhever også at det er motiverende også for dem å se laget spille mot andre lag enn dem man normalt sett møter, og da er gjerne utenlandske lag et lite høydepunkt. Dette skaper motivasjon i den normale trenings- og kamphverdagen.

Det ble en sen ankomst i går, men til tross for lite søvn, la det ingen demper på mandagens stemning.

Vi i LFK takker så mye for bidraget som legges ned denne uken. Vi er nærmere 25 voksne ressurspersoner som bidrar denne uken for at vi skal komme i mål.