I morgen, lørdag 19.02, spilles siste match i kampen om deltakelse i G16 Interkrets i 2022.

Kl. 14.00 i morgen, lørdag, står det avgjørende slaget om retten til spill i G16 Interkrets i 2022. På motsatt banehalvdel står Kongsvinger.

Det er en uttrykt målsetning om at vi skal være representert på nasjonale nivåer i klassene G16 og G19 så ofte som mulig. Dette kan ikke vedtas verken i styrerommet eller på Klubbhuset. Det skjer gjennom god spillerutvikling, hardt arbeid og høyest mulig kvalitet i treningsarbeidet over tid.

Å hente referanser på nasjonalt nivå er avgjørende for den delen av vår spillermasse som har ambisjoner om å bli gode i fotball. I tillegg er det avgjørende for oss å ha attraktive arenaer for denne gruppen av spillere. Det sikrer at de blir i byen og dermed øker sannsynligheten for å se egne lokalt utviklede spillere (LUS) på vårt A-lag. Denne strategien bygger igjen opp under målsetningen om å bygge et slagkraftig A-lag med tydelig lokal forankring og identitet.

I vårt verdigrunnlag, LÅGEN, finner vi bokstaven «L» som står for langsiktighet. Det er sammenfallende med egen spillerutvikling. Det er slutt på å hente spillere fra de merkeligste steder. Det er selvfølgelig helt unødvendig, da vi har vårt eget oppdrettsanlegg på lik linje som Salmar.

Vi ønsker velkommen til Stampa i morgen. Vi er utenom sesong, så vareutvalget i kiosken er tilnærmet fraværende. Derimot skal du ikke utelukke at du kan få kjøpt deg en kopp kaffe og en vaffel. Vi har rikelig med kaffe, og vafler så langt beholdningen rekker. Våre legendariske vafler er fulle av fett og herlig usunne, og det sikrer deg både energi og isolasjon mens du står i ro og nyter kampen. Om du har kastet fotposene fra OL i `94, så anbefaler vi at du står på et sitteunderlag.

Gjør unna skituren først på dagen – velkommen til Stampa!

Utviklingshilsen