Etter ett års fravær, var endelig vår tradisjonsrike Sponsor 10-kamp tilbake. 

Vårt lengstlevende markedsarrangement er den tradisjonsrike Sponsor 10-kampen. Her stiller våre samarbeidspartnere lag som konkurrerer i et variert utvalg av øvelser. Her kan nevnes legendariske øvelser som «spiker`n», «presisjons-erta» og «sprettball i bøtte». Vi er et stykke unna de tradisjonsrike øvelsene man finner i det Olympiske programmet, men det mangler ikke på verken entusiasme eller konkurranseinstinkt.

Grunnet Pandemien, kunne vi ikke arrangere 10-kamp i fjor, og det var derfor med stor glede vi kunne invitere til årets 10-kamp. I vårt markedsarbeid har vi fokus på synlighet, opplevelser, aktivering og nettverk, og dette er ett av få arrangementer hvor man får alle fire fokusområder på samme tid. Påmeldingene til årets 10-kamp ga også et klart uttrykk for at det var entusiasme å spore blant våre samarbeidspartnere.

Etter øvelsene i H. Hall forflyttet vi oss til Frich´s. Her ventet en variert meny av klassisk julemat supplert med herlige retter i tillegg. På Maihaugen fant også den høytidelige premieutdelingen sted og det ble tidlig klart at ett lag skulle vise seg rimelige suverent i årets 10-kamp.

På tredje plass endte Eidsiva Bredbånd sitt andre lag. De stilte ikke mindre enn to lag, og det ene laget nådde pallen. På andre plass kom Takstsenteret Innlandet. Den suveren vinner i årets 10-kamp ble Strandtorget, og det er ikke første gang Erik og hans lagkamerater hevder seg. Strandtorget har i alle år sanket jevnt med Olympiske poeng, og det er mer regelen, enn unntaket, at de er på pallen. I år vant de med rimelig klar margin, og ble dermed 10-kampens suverene vinner.

Alle lag fikk naturlig nok en liten pokal som passer ypperlig på kontorpulten, alternativt på hjemmekontoret. I tillegg vanket det litt bobler og ikke minst god sjokolade til vinnerlaget. Strandtorget tok også et nytt napp i den gjeve vandrepokalen.

Vi benytter naturlig nok Olympisk poengberegning, og Rustadstuen Sport, Aktivklinikken og vårt eget lag fra Styret ble tildelt Olympiske poeng. Det er jo et «plaster på såret», når man havnet utenfor pallen.

Markedsarbeidet er også et lagspill, på lik linje med fotball. Vi benytter anledningen til å takke Olympiaparken og Frich´s for strålende samhandling. Det er fantastisk hva det er mulig å få til når vi alle trekker i samme retning. Vi takker også våre A-spillere som tradisjonen tro stilte opp og veiledet lagene gjennom de ulike øvelsene.

Vi takker for en fantastisk ettermiddag og kveld, og vi ønsker alle en konkurransepreget førjulstid.

LFK web.