Det er lite som minner om ferietid i LFK, og det er en helg med stor aktivitet på flere arenaer.

A-laget reiste fredag ettermiddag til Førde, hvor det var match på lørdag. Dessverre endte det med tap 0-4, og det ble dermed ingen poeng med i bussen hjem. Det jobbes meget godt på feltet, og vår nye Hovedtrener er i ferd med å sette sitt preg på mannskapet. Skuta styres med stødig hånd, og vi er trygge på at effekten vil vise seg i tellende poeng. Her kan det være kjekt å se til Nils Arne Eggen som har sagt at «den viktigste kampen er den som ikke er spilt».

Torsdag kveld vant G19 sin første borteseier i Interkretsserien. Det ble ingen borteseire i fjor, og dermed sprengte våre lovende ungsauer en ny barriere i uken som gikk, ved å ta poeng borte. Det ble også stilt et rimelig ungt lag hvor spillere som har gått skolen i G16 Interkrets i vår, nå bidro på G19 Interkrets. Dette er spillerutvikling i praksis, og når spillere fra G19 løftes inn i A-laget, hentes nye kulturbærere inn i yngre lag.

I går, lørdag, var også G16 Interkrets ute på tur. De tok turen sørover hvor de møtte Sprint-Jeløy. Før kampen lå dette laget på andre plass på tabellen, men våre gutter presterer etter rapportene opp mot årsbeste, og dermed blir det 1-1 og poeng med i bussen på vei hjem. I serieåpningen i vår tapte man 0-5 på Stampa og det ble et «velkommen til nytt nivå». Dette er en lovende start på høsten, og noe å følge med på. G16 stiller også med fire spillere fra yngre kull fra start, som alle spiller en god kamp.

«Dette trigger og motiverer og vi skal bare fortsette å stå på enda hardere» (E. Sørensen)

I helgen er også mange lag med på Faaberg-Turneringen som går av stabelen på Jorekstad. Det er sterke tradisjoner på Jorekstad, og det gleder oss at denne turneringen er tilbake på fotballkartet. Dette har i mange år vært en foretrukket turnering for våre lag i barnefotballen.

Det er liten tvil om at 2022 er et meget spennende og intensivt år for LFK. Vi er nyopprykket på flere nivåer, og vi skal levere på samfunnsoppdraget ved at vi er en klubb for alle, uavhengig av ambisjoner, etnisitet, religion eller legning. Vi bygger kulturinnhold for harde livet, og sammen flytter vi fjell. Vi retter en stor takk til alle som bidrar til gode opplevelser for store og små, både på og utenfor banen. Sammen gjør vi LFK til et godt sted å være.

#deternøye å stå i det