Sondre Nyrud har signert sin første seniorkontrakt.

Sondre Nyrud har i barnefotballen spilt i Faaberg Fotball og hatt tilhold på Jorekstad. I ungdomsfotballen gikk turen videre til ØTI, før han meldte overgang til oss i Lillehammer Fotballklubb. Han har spilt både G16 og G19 hos oss, og selv om han er første års juniorspiller, har han tatt for seg på banen. Arbeidet har blitt lagt merke til, og han har i vinter hospitert med vårt A-lag. Fremgangene belønnes nå med en seniorkontrakt i klubben.

Sondre går til daglig på Create, hvor han får utløp for sine kreative sider. Han mener at det er viktig å gjøre andre ting enn bare fotball, og han er interessert i både musikk, dans og drama. Det bringer også kjærkommen variasjon inn i ungdomsfotballen, da majoriteten av våre spillere går et studieforberedende utdanningsløp. Sondre legger ikke skjul på at han har en eldre søster som trolig har bidratt til inspirasjon når det kommer til valg av skole. Selv mener han at han tar med seg mye fra klasserommet til fotballbanen. Han er opptatt av å se nye muligheter og å være kreativ i spillestilen sin. Sine sterkeste egenskaper mener Sondre er fysikken og tempo med ball i bein. Favorittrollen per i dag er på midtbanen.

Målet for i år er hjelpe Lillehammer som klubb videre, uavhengig av hvor han spiller. Sondre mener at klubben får til mye bra og at man er flinke på spillerutvikling, gjennom god oppfølging. Selv ønsker han å spille seg inn på A-laget, uten at det skaper noe stress i hverdagen. G19 spiller Interkrets og det er også en meget god utviklingsarena.

Vi ønsker Sondre lykke til med årets sesong.