LÅGEN leverte under dagens fellesavslutning for Yngres Avdeling.

I dag kunne vi endelig gjenoppta tradisjonen med felles avslutning for lagene i Yngres Avdeling, dvs. spillere fra 6-12 år.

Stedet var som vanlig Lillehammer videregående skole, avdeling Sør, og vi takker for vennlig innstilling fra skolen. Det er ikke bare lett å finne egnede lokaler når en skal skape entusiasme for så mange deltakere.

Det viktigste poenget med denne avslutningen er å bygge kultur og gi klubben et innhold. En fotballklubb er til for medlemmer og fans, og LFK skal være en klubb som betyr mye for mange.

Klubbens ledelse hilste alle velkommen. Deretter var det pizza og julebrus for «alle penga». En stor takk til vår gode Samarbeidspartner, Pizzabakeren, for flott og punktlig leveranse av mat.

Styremedlem, Karen Sann Fougner, takket på vegne av klubben alle barn og ikke minst foresatte som velvillig stiller opp og tar i et tak. LFK er i alt overveiende grad en klubb tuftet på frivillighet og dugnadsånd. Uten engasjerte foresatte, så blir det ikke nettkjenning!

Deretter var det klart for utlevering av diplomer og alle lag kom opp på scenen. Dette er viktig, fordi det spiller ingen rolle hvilken skole du går på, eller grend du tilhører. Vi er en stor familie, og det er viktig at barna blir kjent med hverandre på tvers av skolekretsene.

Så ble det også utdeling av premier i følge med høstens kalenderaksjon. Her ble både spillere og lag premiert, og dette vil vi komme tilbake igjen til i egen nyhetssak her på våre websider. Vi kan imidlertid røpe at det denne høsten har vært noen helt legendariske prestasjoner, og ett lag skal åpenbart få lov til å spise enda litt mer pizza på klubbens regning.

Det blir ingen avslutning uten en Quiz, og i år kom den i helt nytt format. Trolig litt overraskende for mange, for den ble gjennomført uten mobil, nettbrett eller andre digitale hjelpemidler. Barna ble eksponert for blyant og papir, men det så åpenbart også ut til å falle godt i smak. Her var det åpenbart mange barn som er godt orientert, så vi måtte ha en ekstra finalerunde på scenen for å kåre pallen, dvs. de tre beste.

Den tradisjonelle utlodningen var som vanlig også på plass i år. Vi takker Anlegg Øst Entreprenør, Sparebank 1 Gudbrandsdal, Rustadstuen Sport og Kontorleverandøren for flotte gaver som noen heldige barn kunne ta med seg hjem under utlodningen.

Vi hadde også storfint besøk av spillere fra A-laget. Mats, Oliver, Gustav og Amir hadde tatt turen innom, og her fikk barna stilt sin nysgjerrighet når det kommer til både posisjon på banen, favorittspillere osv.

En herlig stund ble avsluttet med felles allsang. Hva ville vel livet vært uten musikk? Nå blir det endelig vann og avløp på Klubbhuset på Stampa. Det betyr også at det kommer do, eller toalett, eller sågar WC om du vil. Her hentet vi fram E for Entusiasme og vi spilte av den splitter nye sangen med den treffende tittelen «Do i 2022». Tar du turen på A-kamp i morgen, søndag, så får du den i reprise.

LÅGEN-hilsen

LFK web