Covid-19 har brakt med seg mange utfordringer, men noe godt kommer det ut av dette viruset også. Kim er nemlig tilbake.

Kim Solberg kom til Lillehammer som student på HINN tilbake i 2016. Året etter kunne våre spillere få gleden av å bli kjent med han på feltet. Etter å ha spilt litt fotball for vårt lag i 6. divisjon, ble det klart at han kunne gjøre en jobb for oss på feltet. Med fartstid fra 2017, er nå Kim en av våre kontinuitetsbærere inn i sesongen 2021.

Kim har primært jobbet med spillerutvikling i barne- og ungdomsfotballen. I tillegg har han også jobbet ved FotballXtra. Kim synes det er ekstra interessant å få jobbe med idretten sin ved siden av studiene.

«Det er veldig godt å få jobbe med å utvikle neste generasjon folk»

Kim er tydelig på at fotballen generelt, og klubben spesielt, har en oppdragende effekt. Det er en del av samfunnsoppdraget.

Kim har selv spilt fotball, både nasjonalt og internasjonalt. Han har flere sesonger bak seg i FC Flora Tallin, hvor han er Estisk mester. Han har også spilt Europacup med denne klubben. I tillegg har Kim et titalls kamper med aldersbestemte landslag i Norge. Det er dermed en real ressursperson som vi skal få glede av å ha med oss også i 2021.

Kim har studert både Økonomi og Juss. Nå er han i ferd med å fullføre en Mastergrad i Juss. Den skulle tas i utlandet, men Covid-19 satte en effektiv stopper for dette. Som ved så mange andre steder, har undervisningen blitt digital. Dermed vendte Kim tilbake til Lillehammer, når studiet ble slått ut av virus.

At valget falt på Lillehammer, når undervisningen ble digital, bør ikke overraske noen. Kim har blitt glad i byen og han begynner å slå rot her. En fremtid i OL-byen er ikke lenger utenkelig. Kim fremhever også at det i dag er et meget godt miljø i klubben, noe som er viktig for den jobben både han og de andre trenerne skal gjøre, både på og utenfor banen.

Vi gleder oss over å ha Kim tilbake, og vi er sikre på at det er det også mange spillere som gjør.