Det ble poengdeling på Stampa i går. Til slutt endte det 3-3.

Det var et herlig høstvær i går på Stampa. Det regnet jevnt hele tiden, og den litt sure høsttrekken var på plass. Det var med andre ord et perfekt fotballvær som passer anglofile nordmenn. Banen var herlig fuktig, og vi så at ballen fikk den strøkne stussen alle ønsker. I mangel av vanningsanlegg er det av og til kjekt å kunne stole på at værgudene leverer.

I kampen skulle etter hvert også våre gutter levere. Det begynte med ett mål i sekken, men det tok ikke lang tid før Amani kunne utligne på straffe. Kasper felles og vi blir tildelt straffespark. Volda sin keeper er på ballen, men uansett ikke nok til å avverge scoring. Deretter kommer det to mål til i sekken, slik at gjestene leder 3-1. Våre beste menn klapper derimot ikke sammen, men jobber videre med mål om både scoringer og poeng. Vi får tildelt ny straffe i følge med et frispark. Ballen treffer armene til en av Voldas spillere i muren. Dermed nytt straffespark. Her er det en viss antydning til debatt, og gjestene mener i det minste at dette ikke var hands. Spist er spist og blåst er blåst. Straffe blir det på ny, og Amani putter sikkert til 2-3. Deretter går det ikke veldig lang tid før det rulles opp et godt angrep på venstre side. Innlegget header Henrik Botten kontant i nota, og dermed står det 3-3. Det er flere sjanser til å avgjøre dette, men etter at tilleggstiden er omme, ebber det hele ut med 3-3 og ett poeng til hvert av lagene.

Vi takker ellers vår Generalsponsor Anlegg Øst Entreprenør som var dagens Matchsponsor. Det har nå blitt tradisjon for at de fyrer opp grillen og det luktet nydelige grillpølser over hele Stampa i går. Med et litt glissent oppmøte, kunne publikum ta både middag, dessert og kveldsmaten på Stampa i går. Vi formelig elsker at vi har engasjerte samarbeidspartnere som bidrar til gode rammer.

En lokal jury kåret i går Henrik Botten til vår beste spiller. Henrik viste at han har investert tid i opptrening etter sin skade, og han tilførte utvilsomt laget viktige ferdigheter, både offensivt og defensivt. Vi gratulerer Henrik med et vellykket comeback, som både endte i mål og bestemannspris.

Vi takker ellers foresatte fra G13 som nok en gang var et herlig vertskap i kiosken. Vi takker våre flotte Stadionverter fra egen Ungdomsavdeling og det samme gjelder våre Ballhentere. Mye skal på plass for at det blir et skikkelig arrangement i følge med hjemmekampene. Til slutt takker vi også publikum for oppmøte. I sesongens siste hjemmekamp er det ikke ukjente Brumunddal som gjester Stampa, og vi ønsker velkommen tilbake.

GD har også en egen sak på web, og den leser dere her (+): Referat GD

Da gjenstår det bare å ønske riktig god fotballsøndag.