Hva er FotballXtra?

FotballXtra er et klubbnøytralt tilbud i regi av Lillehammer Fotballklubb. Både gutter og jenter er velkomne. Tilbudet tilstreber å være åpent for spillere på alle nivåer fra 4-7 klasse. Hvis spilleren er fotballinteressert og ønsker å trene passer tilbudet godt. Trenerne blir skolert før årets sesong på oppfølging av spillere på flere nivåer, slik at vi kan gi så mange barn som mulig god individuell oppfølging. Det sosiale aspektet er også viktig, spesielt på FotballXtra mandag og torsdag deler vi mest mulig inn etter alderstrinn.

Barna hentes etter skoleslutt og får servert enkel brødmat før trening.

Foto: Hanne-Kjersti S. Iversen. FotballXtra 2018/2019.

Utvikling av tilbudet basert på årets erfaringer

I forrige uke avsluttet vi årets FotballXtra-sesong. Mer enn 150 deltakere har vært med på FotballXtra og UngdomsXtra sesongen 2018/2019. Noen var med en kort periode, de fleste hele sesongen.

«Vi erfarte at det kanskje ble litt tøft å være med på FotballXtra til tider. Opplegget har blitt veldig bra, men vinteren i Lillehammer kan være brutal», sier spillerutvikler på FotballXtra Kim Solberg.

Derfor har vi, basert på disse erfaringene, besluttet å ta fri hele januar fra fotball i årets sesong. Vi vil tilby spesielt interesserte en mulighet til å være med på et skadeforebyggende program med fokus på bevegelighet, styrke/eksplosivitet og koordinasjon i januar. Xtratilbudet man melder seg på innbefatter månedene september-desember og februar-mai, med to måneders oppsigelsestid (inneværende og neste).

Instruktører med variert bakgrunn

«Vi har en god kombinasjon av trenere med fotballutdanning, samt trenere fra klubbens junior- og senioravdeling. Internt har vi en egen skolering, og vi ønsker derfor at trenerne våre er utdannet slik at de kan følge opp spillerne. Den aller viktigste egenskapen vi ser etter når vi ansetter unge trenere er håndlag med barn og glimt i øyet – noe som bidrar til at alle barna kan finne seg sitt forbilde», uttaler sportssjef for FotballXtra, Henrik Wangberg.

Klespakke

Alle deltakerne anbefales å benytte vår klubbnøytrale FotballXtra-kolleksjon. Denne kan prøves og bestilles på Rustadstuen fra 15. juni og helt frem til vi starter. Destod tidligere ute man er jo mer sikret er man tidlig levering. For deltakere på FotballXtra har vi ordnet egne priser på kleskolleksjonen vår.

Påmelding og info:

For påmelding registrer dere her.

Alle registrerte blir lagt inn i Rubic LagetMitt hvor informasjon om treningstider kommer.

Følg oss på Facebook!