Smitteutbrudd i Øyer Kommune og klubbtiltak:

Lillehammer Fotballklubb har i kveld delt informasjon til spillere og foresatte på kullene G15, G16 og G19 vedrørende smitteutbrudd i Øyer Kommune og tiltak. Dette fordi klubben har spillere født i 2006-2003 som er bosatt i Øyer Kommune. Ingen bosatt i Øyer Kommune møter på trening før tidligst tirsdag 4. mai, da man vet mer om utbruddets omfang.

Selv om man ikke er satt i karantene, eller ikke går på berørte skoler/trinn (Solvang Skole, Øyer Ungdomsskole, Lillehammer VGS Nord), så ber vi om forståelse for at man står av trening til lokale smittemyndigheter har full oversikt.

Påminnelse om smittevern

Vi gikk også ut med påminnelse til spillere og foresatte på kullene G15, G16 og G19 om å være ekstra obs på eventuelle symptomer på smitte. Dette ser vi som ekstra aktuelt å gå ut med da mange ungdom fra ulike skoler og ulike ungdomsmiljøer har vært samlet i helgen, spesielt med tanke på det pågående smitteutbruddet i nabokommunen.

Har man symptomer på sykdom/smitte:

• Gå i karantene
  • Test deg
  • Avvent svar fra test før du møter på aktivitet i regi av Lillehammer Fotballklubb.

Lagfotografering går som oppsatt:

G13, G14, G15, G16, G19 og A-laget skal på lagfotografering kommende uke. Dette går som planlagt – informasjon blir lagt ut i det aktuelle lagets kanaler mandag 3. mai.

For spørsmål eller kommentarer:

Jostein Wahl, Daglig Leder, 976 75 776

Henrik Wangberg, Utviklingssjef, 406 08 495