Eirik Tollan Sørensen er et kjent ansikt i Ungdomsavdelingen og på Klubbhuset. Nå skal også A-laget få nyte godt av hans kunnskaper.

Eirik er ekte Oslogutt, men har de siste årene bodd i Lillehammer, hvor han tar en Bachelorgrad i Pedagogikk ved HINN avd. Lillehammer. I tillegg arbeider han ved NTG-U. Her har han sammen med Mats Haugland to fotballøkter i uken, i 9. og 10. klasse.

Eirik har selv spilt fotball siden han var liten gutt. Det er Holmlia som er hans barndomsklubb, og han holdt det gående til seniornivå, hvor han spilte med Holmlia i 3. divisjon. Eirik har imidlertid lagt skoene på hylla for å satse på trenergjerningen, og han har et mål om å bli så god som mulig i denne rollen. Han legger ikke skjul på at han har ambisjoner. De siste årene har våre lag i Ungdomsavdelingen nytt godt av hans engasjement og kunnskaper. I 2021 går han over i en ny rolle som spiller- og trenerutvikler i Ungdomsavdelingen. I tillegg utvides nå engasjementet til A-laget hvor han skal jobbe tett med Rune Hagen.

Eirik fremhever at han har funnet seg godt til rette i byen, og Lillehammer FK skal ha en stor del av æren for det. Fotball er en viktig årsak til at han trives.

«Jeg blir nok lengre her enn det jeg så for meg. Jeg hopper ikke av et skip i medvind»

Eirik oppfatter at det er et moment i klubben og det er mange bra folk som bidrar. I tillegg har man mulighet til å få nye utfordringer, og det inspirerer.

«Jeg gleder meg til å jobbe med Rune og de andre i teamet»

Eirik har fullført UEFA B-lisens, og vi gleder oss over at han i 2021 blir enda mer delaktig i Lillehammer FK. Med bakgrunnen i fra Ungdomsavdelingen vil også hans engasjement rundt A-laget bidra til en tydelig blå tråd i det sportslige arbeidet i ungdoms- og seniorfotballen.