Mandag var det igjen klart for Klubbdommerkurs. Mer enn 30 spillere er nå klare for å bidra rundt kamper i Yngres Avdeling.

Hver vår arrangerer vi Klubbdommerkurs. Dette er viktig på flere plan. Det er åpenbart at det ikke blir noen kamp, i fall det ikke er en dommer til å lede kampen. Noe som også er like viktig for oss som klubb, er kulturbyggingen dette medfører. Klubbdommerne brukes til å dømme kamper i vår egen Yngres Avdeling og spillerne fra Ungdomsavdelingen er dermed forbilder for de yngre spillerne. På lik linje håper vi at de som deltok fra G13 på kurs ser opp til eldre spillere i Ungdomsavdelingen og selvfølgelig også vårt A-lag. Slik bygger vi dermed kultur i egen klubb. Det er også en tilleggsverdi at spillere får erfare hvordan det selv er å være dommer. Å ha et bevisst forhold til dommerens rolle gir en ekstra dimensjon som spiller.

Nok en gang var det Bjørn Laugerud som tok turen til oss, og det ble en meget hyggelig ettermiddag sammen med et lydhørt publikum. Det ble stilt mange gode spørsmål fra salen og vi gleder oss over å ha en ny gjeng igjennom kurs som nå vil være tilgjengelig for oppdrag.

Vi miner ellers om at våre egne lag i LFK tar våre Klubbdommere godt i mot. #deternøye med veiledning

Dommerhilsen fra Stampa

LFK web