Fredrik Schonhowd har pusset tastaturet og entrer banen for Markedslaget. Han skal i fremste rekke bidra på web.

Vi gleder oss over at stadig flere personer velger å bidra i Lillehammer FK. Vi tar det som et tegn på at mange finner mening i å bidra til entusiasme omkring lokalfotballen.

Vi antar at en del bet seg merke i at Fredrik Schonhowd skrev artikkelen om Juniorgutta som skal være med rundt G13 i 2021. Fredrik er ikke ny i klubben, men for våre trofaste lesere på web, er han et nytt bekjentskap.

Fredrik begynte å spille fotball da han var seks år og begynte i første klasse på skolen. Det er fotball som har vært idretten i alle år, men på barneskolen gikk han også langrenn. Når han begynte på ungdomsskolen ble skiene parkert, og deretter har det kun vært fotball.

Fredrik sitt favorittlag er Barcelona, eller bare Barca for de innvidde. Han røper at det har vært Barca fra dag en, og Messi er en stor grunn til det valget. Fredrik så videoer av Messi, og ikke minst hadde Barca en storhetstid under Pep sin ledelse, hvor de spilte helt fantastisk fotball. Det inspirerte Fredrik til å heie på nettopp Barca.

«Messi og Pep gjorde at mitt favorittlag måtte bli Barca»

Selv om Fredrik nå skal bidra på web, spiller han fortsatt fotball på vårt Juniorlag. Han påpeker at han spiller fordi det er sosialt og i lagidrett kan man trene med kompiser. Samtidig kjenner han mestringsfølelse gjennom idretten, og det gir inspirasjon i hverdagen.

I tillegg til spill på banen, vil Fredrik nå også bidra utenfor banen. Hans hovedfokus blir å levere innhold til vår webside. Web er en del av de fire forretningsområdene til Marked i klubben, og Fredrik blir derfor også en del av Markedsgruppen i Lillehammer FK. Der har også Mathias Innderdal meldt sin ankomst. At våre egne spillere bidrar utenfor banen, er vi sikre på at er fantastisk kulturbygging, og vi gleder oss over å ha med engasjerte ungdommer i markedsarbeidet.