Mats kommer fra Østfold, og der er det fotballkultur!

Mats er et nytt ansikt i klubben, og han dukket opp på Stampa i følge med studier på HINN Avd. Lillehammer. Mats har begynt på Idrettsvitenskap, og han ser fram til å kombinere studier med både spill på A-laget og i en rolle som keepertrener i Ungdomsavdelingen. Mats er fra Østfold, og dermed har han opphav i et distrikt med sterk fotballkultur. Vi gleder oss over å få slike impulser inn i klubben.

Det var naturlig for Mats å fortsette med fotball når han flyttet til Lillehammer. Han er glad for nettopp det valget, fordi det har vært noe «trått» med mye forelesninger via nett. Sånn sett hjelper det å være en del av fotballen hvor man blir del av et sosialt miljø, også utenom studiehverdagen.

Mats har fått et godt inntrykk av både byen og klubben, og han fremhever at han har blitt tatt godt i mot.

De siste årene har Mats spilt for Tistedalen. Før den tid, spilte han gutt- og juniorfotball i Kvik Halden. Her hospiterte han også på jevnlig basis med A-laget.

Hos oss i Lillehammer FK er Mats en del av A-stallen, samtidig som han skal være keepertrener for G11, G12 og G13. Mats har jobbet litt som keepertrener i Akademiet til Kvik Halden, og han synes det var spennende. Han gleder seg over å kunne ta opp igjen denne tråden i Lillehammer FK.

«Det er morsomt å lære bort det jeg selv har erfart til yngre spillere»

Mats tenker det er en klar fordel å være i en trenerrolle, sett i lys av at han studere Idrettsvitenskap. Han fremhever at det blir spennende å sette teorien fra utdanningen inn i en praktisk kontekst.

Vi ønsker Mats velkommen på trenerlaget.