Denne helgen har Lillehammer Fotballklubb nok en gang vært vertskap når NFF Indre Østland har arrangert trenerkurs.

Noe av det viktigste NFF Indre Østland gjør, er å legge til rette for at de tallrike mammaene og pappaene, samt andre som velger å engasjere seg som trenere får nødvendig påfyll. Det er ofte ikke så mye som skal til, før det som skjer på feltet blir bedre. Kvalitet på feltet er viktig, uavhengig av ambisjonsnivå blant spillerne.

I helgen var det Grasrottrenerkurs 1 som gikk av stabelen. Hele utdanningen består av fire kurs, og disse trenger man ikke å ta kronologisk. Utdanningen er det første møtet med trenerstigen i regi av NFF, og man trenger ikke å ha ambisjoner som trener for å delta. Poenget er å gi faglig påfyll, skape en trenerfamilie, få tilbakemelding på egen praksis, og trolig også skape egen motivasjon for å virke i rollen som trener.

Denne helgen var det trenere på plass fra både LFK, Faaberg, Biri og Ottestad, og dermed bygger vi også trenerfamilien på tvers av klubber i kretsen.

Det er meget hyggelig at vi i LFK kan stille både med instruktører og lokaler for disse kursene. Vi retter også en stor takk til objektene som var gutter som deltok på Fellestreningen lørdag formiddag. Noe av det mest verdifulle med grasrotkursene er at man er ute og øver, fremfor å sitte inne og prate om. Det gir naturligvis et større læringsutbytte og man får umiddelbar tilbakemelding på feltet.

LFK web retter ellers en takk også til trenere i egen klubb, som deltok. Det er svært gledelig å se at vi har trenere som ønsker å skolere seg. Det viser at vi tar spillerne våre på alvor.

Om du som leser dette ønsker å delta på kurs, så finner du Kretsen sin kurskalender her: Kurskalender NFF IØ

Utdanningshilsen