Andreas Mauset blir Hovedtrener for G14 i 2021.

Trønderen Andreas er et kjent fjes, og etterhvert en kjent stemme, for mange av spillerne i Lillehammer FK. Han klokker mange timer på feltet, både som lagstrener, i FotballXtra og Landslagsskolen Sone Nord. I år har han vært med rundt G16, og i 2021 får han Hovedansvaret for G14.

Vi ønsker et sterkt foreldreengasjement rundt lagene våre, både i barne- og ungdomsfotballen. Likevel, et viktig prinsipp for oss i ungdomsfotballen, er ekstern Hovedtrener.

Lillehammer FK har en sterk ambisjon om å videreutvikle relasjonen mot HINN. Dette er strategisk viktig for oss, og Andreas studerer Idrettsvitenskap på HINN, hvor han er i andre året. Andreas er en av flere som velger å engasjere seg i klubben i kombinasjon med studier. Grunnet Covid-19 er ikke studiehverdagen helt som før, men da er det gunstig å være engasjert i fotballen og ikke minst å bo i Lillehammer. Andreas er en friluftsmann og fremhever naturen som han har rett utenfor døren som et viktig gode.

Andreas er fra Malvik, rett nord for Trondheim. Det betyr at Ranheim er laget han heier på, og han håper på en snarlig retur til Eliteserien, selv om det nå lukter litt av kvalik. Han har selv spilt fotball i Malvik frem til han var 19 år. Som Juniorspiller var han spillende trener og en del av en trio som trente Juniorlaget i Malvik. Da er det kanskje ikke så rart at han fortsatte trenergjerningen i Lillehammer FK.

Andreas påpeker at det er motiverende å jobbe med spillere, og å få fram konkurransen og spenningen som fotballen fører med seg. Samtidig er det inspirerende å være rundt noe som utvikles.

«Jeg gleder meg til å møte nye spillere og å være med på å skape en fotballinteresse hos dem»

På spørsmål om hva som er drømmejobben, kommer det ikke noe entydig svar, men en Bachelor i Idrettsvitenskap gir mange muligheter. Samtidig er Andreas trygg på at fotball alltid kommer til å være en del av livet hans.

Vi gleder oss over å ha med oss Andreas videre og ønsker han lykke til i Ungdomsavdelingen i 2021.