Lørdag 11. juni er det klart for Kiwi Cup på Jorekstad. Legg gjerne turen innom anlegget.

Kiwi Cup er tidligere kjent som uoffisielt NM i fotball for ansatte i barnehager. Begeistringsutvalget i Faaberg Fotball var ansvarlig for dette arrangementet i fem år, frem til pandemien kom. Turneringen har ligget nede i tre år, grunnet pandemien, og når Faaberg Fotball ønsket å blåse liv i dette konseptet igjen, var vi i LFK så heldige å få en henvendelse om å bidra.

Dette er turneringen hvor fokuset er på idrettsglede og folkehelse. Her er det helt OK å være best uten ball, og for mange er banketten på kvelden like viktig. Det spilles fotball på 7er baner og det går kamper fra halv ti til klokken fire.

Vi er svært glade for å ha fått med oss Kiwi på et tittelsponsorat og som fotballklubber når vi her ut til både deltakere og næringsliv som ellers kanskje ikke vil vært like interessert i oss. Generell folkehelse er en tydelig del av vårt felles samfunnsoppdrag som fotballklubber, og vi er både stolte og ydmyke over den responsen vi har fått knyttet til denne turneringen.

Vi gleder oss over å kunne samarbeide med vår gode nabo om dette prosjektet, og vi oppfordrer alle til å legge turen innom Jorekstad i morgen, før du reiser videre til Sveum, hvor vårt A-lag spiller bortekamp mot Dala i Norsk Tipping-LIGAEN.

Turneringshilsen