G15 starter onsdag spennende kvalifiseringskamper til G16 Interkrets i 2022.

G15 spilte også siste år kvalifiseringsspill om retten til å spille G16 Interkrets i 2021. I fjor var vi svært nære ved å lykkes, og det var til slutt målforskjellen det stod på. I morgen, onsdag, er det igjen klart for nye kvalifiseringskamper for neste års G16 Interkrets.

Vi har som mål å tilby arenaer for ulikt ambisjonsnivå og vi ønsker så ofte som mulig å være representert på nasjonale arenaer for G16 og G19, dvs. Interkrets. Dette gir viktige referanser på nivå, og ikke minst er dette i tråd med vårt verdigrunnlag, kjent som LÅGEN. Der finne vi L for Langsiktig, og skal vi lykkes med vårt A-lag, så må vi utvikle egne spillere med nødvendig ferdighetsnivå.

Eirik Sørensen har jobbet med denne årgangen siden slutten av 2018. I tillegg har Henrik Wangberg, Mats Renolen, Bawi Mang, Kim Solberg, John Birger Sivertsen, Frank Werner Kristiansen og Magnus Hellem jobbet med gutta på feltet. I følge trenerne kjennetegnes gruppen av treningsvillige og ivrige fotballspillere med glimt i øyet, med et godt samhold og respekt for hverandre. Spillerne er er også dommere i klubben samt instruktører på fotballskolene gjennom sommeren.

Ambisjonen er å spille underholdende og fremoverrettet fotball. Det har fra starten av blitt jobbet systematisk med utvikling av spillere og lag, basert på klubbens filosofi og et faglig fotball-pedagogisk ståsted.

«Gutta gleder seg, og det gjør vi i støtteapparatet også»

At vi er kommet dit hvor vi kan måle oss mot de beste lagene i Kretsen er motiverende og noe trenere og spillere er svært stolte av.

Dere finner full oversikt over kamper og tabell her: Kvalik G16

Vi håper mange tar turen for å heie fram gutta i spennende kamper. Det er bare å ta med gløgg på termosen og en boks pepperkaker. Julestemning blir det på Stampa, da kampene varer godt inn i desember.