Fellestrening, frivillige treninger og 6-årsdag på Stampa. Les mer om lørdagens aktivitet på Stampa.

Lørdag morgen begynte med Fellestrening for G11 og G12. Dette er en økt som er åpen for alle og det er ingen seleksjon. Har du lyst til å spille fotball, tar du turen. Økten er også åpen for våre gode naboer, og dette er et tiltak hvor vi ser litt ut over eget stueteppe. Dette er også en flott økt for spillere som nå er på vei inn i ungdomsfotballen. Fellestreningene er et ypperlig tiltak for å bli kjent på tvers av både skolekretser og kommunegrenser. Fellestreninger er et supplement til trening i eget lag, og dermed bygges det også treningskultur. Hva er vel egentlig bedre enn å starte helgen med en morgenøkt på en lørdag?

Det var i tillegg frivillig økt for G16 hvor fokus var på skadeforebyggende arbeid. I tillegg var det også frivillig økt for G19 hvor fokus var på avslutningstrening. Det var godt oppmøte i begge leire, og det er flott å se at mange spillere har lyst til å terpe på detaljer i treningshverdagen.

Klokken tolv var det deretter klart for 6-årsturnering på Stampa. 6-åringene har sitt første møte med organisert fotball denne sommeren. De spiller ikke i regulær serie, men det arrangeres egne kampdager for de minste. I går var det vår tur til ønske 6-åringene velkommen til Stampa. Det ble en meget flott lørdag, og regnskuren kom akkurat før siste kamp. Dermed var det jevnt over opphold mens kampene ble spilt.

Vi må ellers bare beklage at det var ett vaffeljern for lite i kiosken. Det betød litt ventetid på vaflene, men på den annen side kunne alle nyte varme og ferske vafler kontinuerlig gjennom dagen. Vi skal forsøke å gjøre dette bedre neste gang, og vi takker for fair play og god tålmodighet i vaffelkøen.

LFK web takker også spillerne i Ungdomsavdelingen som stilte på som dommere. De var også med og rigget opp og ned banene. Gutta gjorde en utmerket innsats gjennom lørdagen.

Vi takker også spillere fra G19 som bidro til henting av baner fredag ettermiddag og tilbakelevering lørdag ettermiddag. Dette er kulturbygging i praksis ved at spillere i egen klubb tar i et tak, både før, under og etter et arrangement. Det skaper en forståelse av klubbens drift og hva som skjer ved et slikt arrangement.

Vi takker også Faaberg Fotball og Roterud IL sin fotballgruppe for lån av baner.

Kulturhilsen
LFK web