Nok et vellykket Grasrottrenerkurs ble gjennomført sist uke.

Det er alltid hyggelig å være vertskap når NFF IØ arrangerer trenerkurs. Som en ledende klubb lokalt, er det viktig og riktig at vi legger til rette for at trenere kan ta utdanning lokalt, uten å reise for langt. Gledelig nok var flere lokale klubber representert på forrige ukes kurs. Tommel opp til ØTI som hadde hele fem trenere påmeldt Grasrotkurset.

For noen uker tilbake var vi også en del av en samling i regi av Kretsen. Der kom det tydelig frem at de klubbene som investerte i kompetansebygging, både på trener- og ledersiden hadde klart seg best under pandemien. Det synes åpenbart at det er klar link mellom det å utdanne ledere og ledere og den økte kvaliteten skolering gir, både på og utenfor feltet, hvilket igjen reduserer frafallet. Nettopp derfor er Kompetanse en av fire bærebjelker i Kvalitetsklubbkonseptet. Derfor kan vi si kompetanse er synonymt med god klubbutvikling.

Kjenner du at det rykker i skuddfoten når du leser dette, så finner du NFF IØ sin kurskalender i denne linken: Kurskalender

Ambisjonen er å være vertskap flere ganger i høst, så følg fortløpende med når Kretsen legger ut nye kurs.

#deternøye å ta utdanning

Kompetent hilsen