På lørdag braker det løs når Lillehammer Fotballklubb arrangerer 2.runde av Stjerneserien på Stampesletta.

Fotball for alle

Stjerneseriener en serie for tilrettelagt fotball. Det spilles både 5’er og 7’er fotball. Tilrettelagt fotbll har en sentral plass i fotballkretsens aktivitet og inkluderingsarbeid. Det er nå fem klubber som har deltatt over flere år i Stjerneserien Indre Østland. Dette er Brane IL, Elverum Fotball, HamKam, Vind IL og Lillehammer FK.

Innenfor Tilrettelagt fotball i NFF Indre Østland finner vi spillere, i alle aldre, med ulike funksjonsnedsettelser som f.eks; utviklingshemming av ulike typer, CP/ervervet hjerneskade og autisme. Målgruppen inkluderer dessuten spillere som av ulike årsaker ikke finner tilhørighet i den ordinære fotballaktiviteten. Målgruppen setter begrepet «Fotball for alle» ut i praksis.

Aktiviteten skal være preget av mestring og fotballglede uavhengig av funksjonsnedsettelse. Fellesskapsopplevelser og Fair Play kommer først. Vi er dessuten opptatt av jevnbyrdighet slik at alle skal oppleve mestring – oppleve å score mål og lykkes med pasningsspillet. Målgruppen etterlever NFFs visjon om «Fotballglede, utfordringer og muligheter for alle» på aller beste vis.

NFF Indre Østland organiserer seriespillet, som består av spillformen 5er og 7er, og bistår klubbene/lagene administrativt og faglig ved behov. Seriespillet organiseres som spilledager, en lørdag i mai – en lørdag i juni – en lørdag i august og en lørdag i september med avslutningsbankett! Seriespillet arrangeres hos ett av de påmeldte lagene. Da spiller hvert lag minimum to kamper pr. spilledag.

Wednesday Juniors

Vi ønsker nye barn og unge velkomne til å bli med på en nysatsning – Wednesday Juniors! Fotballmiljøet er en viktig møteplass for nye vennskap, samhold og felleskap. Vi i Lillehammer Fotballklubb har siden 1995 hatt et tilbud for fotballspillere med funksjonsnedsettelser.

Er du mellom 9 og 12 år og ønsker å spille fotball med oss? Vi har lyst til å starte nytt lag med deg! Vi ønsker både jenter og gutter velkomne.

Meld din interesse til Pål Erik Heimstad tlf. 913 60 580 / epost: pal.heimstad@gmail.com

Hvis interesse starter vi fotballtreninger onsdager kl. 18 på Sportsplassen.

Kampoppsett lørdag 15.juni

Bli med og lag liv!

Arrangementet er gratis og vi skal ha åpen kiosk på Stampelsetta. Wednesday United er en av de mange rollemodellene vi har i LFK. De står på både på banen, og utenfor. De er en engasjert gjeng som bidrar med godt humør! Nå håper vi så mange som mulig vil ta seg turen og heie på dem.