Som tradisjonen har blitt, var det «Sesong Kick-off» for alle lagene som spiller i LFKs drakter denne sesongen. Det var godt oppmøte, mye aktivitet, pølser, sol, hagl, vind og mer til. Herlig å se så mange som gleder seg til å spille ball denne sesongen.

Tidlig mai gir på ingen måte noen garanti for sommerfølelse og de mange spillere, trenere, lagledere, foreldre og andre som deltok på kick-off fikk alle fire sesonger på noen timer. Lagene i barnefotballen fikk hver sine faddere fra A-laget som fulgte sine rundt på en aktivitetsløype hvor de fikk testet ulike ferdigheter og premier vanket til enkelte på de ulike øvelsene. Det manglet ikke på iver og entusiasme blant spillerne. Over høyttalerne var det både musikk og informasjon, og tross noe utfordrende værforhold var stemningen svært så god dagen igjennom.

Kiosken på Brakka var naturligvis åpen og det varmet godt med ferske vafler, og varm kaffe til de voksne. Populært var naturligvis også utdeling av gratis is og så mye pølser en ville til alle. Grillen var populær, og pølsene kunne ikke bli ferdig raskt nok. Store deler av klubbapparatet var engasjert i å lose barn, ungdom og trenerapparat gjennom de ulike programpostene. Som det framkommer på bildet, var også fellesbildet en god markering av den store gruppen som er med på å utgjøre klubben, Lillehammer FK.

Dagen ble avsluttet med en showkamp. Gutter 16 spilte mot et noe forsterket trenerlag. Unggutta på G16 var meget ivrige på å vise at de yngste er de beste. Men trenerne la også noe prestisje i dette, selv om det ikke var like synlig i villigheten til å bevege seg. Takket være litt forsterkninger fra de engelske representantene på A-laget ble det en jevn kamp. Likevel lykkes G16 med å vinne, takket være en scoring helt i siste minutt, og vant 2-1. Men på denne dagen var alle vinnere og med denne iveren og et flott oppmøte tegner godt for en flott sesong for alle spillere og andre i klubben!

Takk til Torgeir Skyttermoen for en fin gjenfortelling av Kick-Off, og til Rolseth Foto for blinkskuddene.