Det gikk ikke veien på banen for vårt A-lag på lørdag. Det gjorde det imidlertid på tribunen!

Vi har en klar ambisjon om å utvikle A-lagets hjemmekamper til en sentral møteplass. Til tross for en utfordrende anleggssituasjon, har vi i 2022 lansert to nye tiltak, hhv. Prosjekt JUBEL og Prosjekt STOLTHET.

I Prosjekt JUBEL har vi utfordret våre lag i Yngres Avdeling til skape JUBEL fra tribunen under årets hjemmekamper. Hvert lagt har fått utdelt en kamp, og G11 Hammartun var svært så synlige under lørdagens kamp på Jorekstad. De fikk også en krevende hjemmekamp, hvor det raskt kom en del mål i mot. Det la åpenbart ingen demper på entusiasmen, og vi takker så mye for bidraget. G11 ble belønnet etter kampslutt, ved at de fikk besøk av flere A-spillere som tok turen innom for å slå av en prat med barna. Vi minner om at det beste laget i Prosjekt JUBEL vinner hele 10 000,- gitt av vår Samarbeidspartner, USBL.

Mer info om Prosjekt JUBEL samt oppsett for sesongen finnes her Prosjekt JUBEL 2022

Vårt andre tiltak for 2022 er Prosjekt STOLTHET, hvor vi invitere alle våre naboklubber gjennom sesongen til en utvalgt kamp. Mot Førde dukket det opp spillere i fra Roterud og på lørdag, mot Molde 2, dukket det opp spillere fra Faaberg Fotball. Vi tenker det er herlig å kunne samle fotballfamilien til kamp, og vi gleder oss over at det nå ser ut til å løsne litt. Våre naboklubber kommer selvfølgelig gratis inn på den aktuelle kampen man har fått tildelt, og målet er mer folk på tribunen spesielt og mer oppmerksomhet omkring lokalfotballen generelt.

Mer info om Prosjekt STOLTHET finnes her Prosjekt STOLTHET 2022

Da gjenstår det bare å ønske en riktig god 17. mai til dere alle. G11 Hammartun har i all fall trent før barnetoget.

Kulturbyggende hilsen fra Stampa