To lag – to seriemesterskap?

Gjengen på bildet kunne tirsdag 17.desember presenteres for G19-spillerne som trenerteamet for 2020-sesongen. Det har tatt litt tid å lande trenerkabalen i ungdomsavdelingen, men nå kan vi endelige presentere et forsterket trenerteam som skal få det beste ut av juniorspillerne i 2020. Samarbeidet mellom Lillehammer og Faaberg utvikles videre.

F.v. bak: Per Myhre, Henning Brendstuen, Henrik Wangberg. F.v. foran: Ole Farmen, Kim Solberg, Rune Osvold

Om trenerteamet

Henning Brendstuen er sportssjef i Faaberg, og går inn som hovedtrener på G19 i 2020. Han har UEFA B-lisens og annen fotballtrener- og fotballederutdanning. For Lillehammer Fotballklubb er det fint å kunne benytte ressurser på kryss og tvers av klubbene. Med seg får han Rune Osvold og Per Myhre. Rune har fulgt 2003-kullet i ti år, og var i 2019 en del av G16-teamet. Per er fortsatt inne fra Faaberg, som i 2019, og vil blant annet følge opp samarbeidslaget. Utviklingssjef Henrik Wangberg og spillerutvikler Kim Solberg blir også sentrale personer i teamet. I tillegg bidrar Ole Farmen rundt logistikken på G16 og G19.

Siste gang vi kjempet om opprykk «ødela» Faaberg, nå samarbeider vi

«I 2017 burde og kunne Lillehammer G19 rykket opp til interkrets. Da ødela blant annet Faaberg for oss. Det er derfor morsomt for meg og Per, som var innbitte konkurrenter da – å jobbe sammen nå. Vi samarbeidet godt på G19-nivå i 2019 og utvikler dette videre kommende sesong. Det bør dessuten ligge til rette for et større samarbeid mellom Lillehammer og Faaberg fremover», sier utviklingssjef Henrik Wangberg og fortsetter:

«Vi kom frem til i går at sist Lillehammer Fotballklubb hadde interkretsambisjoner var i 2013. I 2020 tør vi på nytt å si at dette er en definert målsetning, noe vi burde gjort for mange år siden. Det er samtidig viktig at vi ikke glemmer å utvikle de som er nest best i januar, og derfor er vi mange som skal bidra rundt G19 i 2020. Vi håper på å kunne tilby noe til alle spillerne som er motiverte for mye trening og utvikling.»

Skal vi være best i distriktet må vi være best på å jobbe sammen

«Vi har turt å definere målsetninger og ambisjoner som er litt hårete på vegne av spillerne. Min ambisjon er å lede to juniorlag i 2020 hvor samhandlingen på leder- og trenernivå er så god at det smitter over på spillerne. Dersom vi drar i samme retning, og jobber målrettet året igjennom – så vil vi lykkes med å oppnå ambisjonene våre. Vi skal rykke opp til Interkrets og vinne 1.divisjon, men skal fortsatt kjennetegnes gjennom ambisiøs og offensiv fotball. Vår ambisjon er å kunne spille ut samtlige motstandere, og å være best på å vinne tilbake ballen etter brudd. Er vi ikke gode nok på dette, når vi ikke målsetningene for 2020», sier hovedtrener Henning Brendstuen.

Vi ser frem til å følge G19-laget i 2020 og ønsker dem lykke til.