2022 er frivillighetens år. Vi vil markere dette ved at vi hver måned trekker frem en person i LFK som gjør en innsats for klubben.

Norge er en nasjon som i stor grad er tuftet på frivillighet og dugnadsånd. Dette gjelder ikke minst for de tallrike lag og foreninger i landet. Vi i LFK er intet unntak. Selv om noen få har fotball som jobb, så er vi i alt overveiende grad tuftet på at folk har lyst til å ta i et tak.

I januar velger vi å si takk til vår Dugnadskoordinator, Peter Monsen Tellefsen, som sørger for at folk møter på rett sted til rett tid. Vi innser at ikke alle får like positive assosiasjoner når man hører ordet «dugnad». Det forhindrer likevel ikke Peter i å organisere våre medlemmer til ulike oppdrag. Vi har blant annet folk i sving under Birken sine arrangementer, og fremfor alt under Lillehammer Cup. Peter gjør en fantastisk innsats, og denne posisjonen er ikke alltid er like lett å fylle. Skjønt, noen må ta denne delen av jobben også! Vi på Klubbhuset er trygge på at våre frivillige som kalles ut på dugnad har fått god informasjon i forkant, og at de møter en blid og løsningsorientert person, gitt at noe må endres.

Dere kan lese mer om hva NFF Indre Østland tenker om frivillighet i denne linken: Frivillig måned for måned

LFK er en stor klubb, og det er noe krevende å skulle vite alt om alle til en hver tid. Kjenner du som leser denne saken om noen i vår klubb som fortjener litt ekstra oppmerksomhet, setter vi pris på å bli tipset om det!

Da gjenstår det bare å takke for at Peter har valgt å engasjere seg i nettopp LFK. Vi ønsker også lykke til med arbeidet i 2022.

Entusiastisk hilsen