I helgen ble det høstet fine erfaringer fra nasjonale tiltak.

I helgen som gikk, reiste LFK med hele 10 spillere og en trener fra Lillehammer FK til turneringen som ble arrangert av Kristiansund Ballklubb (KBK) i regi av Norsk Toppfotball (NTF). Her får vi muligheten til å erfare nasjonale referanser som gir oss gode svar på utviklingen og nivået til spillerne som vi utvikler i LFK. Disse turneringene er forbeholdt de klubbene som tilhører Eliteserien og OBOS-ligaen som igjen er en del av NTF. Våre spillere representerte Raufoss i helgen, da de samarbeider med blant annet LFK om å stille lag.

Det ble spilt mot HamKam, Sandefjord (Kretslag), Aalesund (Kretslag) og Sarpsborg 08 under helgens turnering. Laget leverte fem gode omganger av de totalt åtte man spilte gjennom helgen, noe som er mer en godkjent på dette nivået. Det var spillere fra totalt fem separate klubber som spilte for Raufoss, og for uten LFK var det Reinsvoll, Vind IL og Vardal IL. Ni av våre spillere hospiterte for Raufoss og en spilte for vår samarbeidsklubb, HamKam.

Det ble ikke bare fokus på sport denne helga. Spillerne dro også på bowling, slik at man fikk koblet seg av fra fotballen et par timer. Helgen bød dermed på gode opplevelser, både på og utenfor banen.

Vi benytter anledningen til å takke Raufoss for godt samarbeid, både i vår og i høst. I LFK forsøker vi å samarbeide så godt som mulig med klubbene rundt oss, hvor #deternøye å gi spillerne gode utviklingsarenaer.

Vi i LFK takker også Gosha Askar som er en av flere trenere som bruker mye tid som trener i LFK. Uten engasjementet vi ser i trenerstaben vår, ville en slik helg ikke latt seg gjennomføre.

Utviklingsorientert hilsen