Basert på tilbakemeldingene vi har fått fortsetter vi fellestreninger for 11- og 12-åringer hver lørdag. Vi slår sammen begge øktene og kjører begge øktene 0900 hver lørdag til og med 23. november. Det vil si at økten 2. november går kl 0900 for både 11- og 12-åringer. Kan komme endringer om det blir store snømengder.

Et fokus hele veien:

Fra første økt satt vi 1-forsvarerens evne til å vinne ball som tematikk. Fremfor å jobbe i bolker og med flere ulike tematikker i løpet av to-månedersperioden vi har holdt på, har vi tviholdt på å jobbe med ulike deler av spillernes defensive ferdigheter. Bakgrunnen for fokuset på forsvarsspill, er fordi vi er overbevist om at angrepsspill trenes best når man møter god motstand på trening. Blant annet har vi jobbet med spillernes evne til å vinne ball sammen, spillernes evne til å vinne ball etter retningsforandring, spillernes evne til å vinne ball rett etter balltap osv.

Ønske om å ha fellestreninger også i 2020:

Trenere fra flere klubber har etterspurt en mulighet for å ha fellestreninger også i 2020. Dette vil Lillehammer Fotballklubb ta intitiativ til å fortsette. Vi håper klubbene som er med i dag vil være med på et samarbeid også i 2020. Spillere fra disse klubbene har vært med så langt:

Lillehammer FK, Øyer/Tretten, Roterud, Gausdal, Follebu, Faaberg, Åsmarka, Brøttum, Vingrom, Ringebu/Fåvang.