Eirik Tollan Sørensen er klar som ny Spiller- og Trenerutvikler i 2021.

Vi har mange lovende spillere og trenere i klubben. I 2021 forsterker vi fokuset på individuell oppfølging. Eirik er klar for rollen som spiller- og trenerutvikler for lagene G14, G15 og G16.

Utviklingssjef Henrik Wangberg skal jobbe tett med Eirik og sier følgende:

«Å utvikle spillere skjer først og fremst gjennom trenerne som påvirker dem hver dag på feltet. Eirik er en av fire trenere i klubben med B-lisens, og skal bygge videre på den neste år samtidig med at han fullfører bachelorgrad. Derfor får han en annerledes rolle i 2021. Med Eirik i en rolle hvor han hjelper trenerne med å påvirke spillerne, samt følger opp enkeltspillere, så har vi stor tro på at han vi bidra til å øke kvaliteten på det som skjer i klubben fra dag til dag. Det er nøye for oss at vi er litt bedre i morgen, enn det vi var i dag – dette er en tankegang Eirik i stor grad identifiserer seg med.»

Eirik er et kjent fjes for mange i klubben. Han gikk inn døra på Stampa sensommeren 2018. Høsten 2018 var han spillerutvikler for G19, i 2019 ble han trener for 2006-kullet, hvilket han har fulgt i to sesonger. Eirik har også arbeidet tett med Mats Renolen på 2007-kullet inneværende år.

Eirik studerer Pedagogikk på HINN hvor han er i sitt siste år av en Bachelorgrad. Han arbeider også på NTG-U som fotballtrener. Eirik har ambisjoner i trenerrollen og ønsker seg opp og frem. Som klubb er vi svært glade for at både han og andre trenere har ambisjoner.

«Kvalitet er gøy! Og når vi har kvalitet blir spillerne stadig litt bedre. Utvikling over tid gir resultater, og det føler jeg at både jeg og klubben tenker likt om nå. Vil du se dette i praksis? Gå deg en tur i skogen, og se på en maurtue.»

På lang sikt er målet hans å leve av fotballen, hvor han ønsker å jobbe med toppfotball.

Vi gleder oss over kontinuitet på feltet, og ser nå fram mot 2021.