Rune Hagen engasjert som hovedtrener i Lillehammer FK

Lillehammer FK har engasjert Rune Hagen som ny hovedtrener for klubbens A-lag i 4. divisjon. Avtalen som er inngått strekker seg i første omgang over en periode på 2,5 år ut sesongen 2021. Rune Hagen, som var assistenttrener i LFK i 2017 og 2018, leder sin første trening allerede mandag. Sammen med assistenttrenerne Igor Orlic og Roar Amundsen vil Rune Hagen lede sin første seriekamp hjemme mot Redalen fredag 21. juni.

Rune er fornøyd med å være tilbake i Lillehammer Fotballklubb.

Rune har lang erfaring både som spiller og trener, og han kjenner også klubben og de fleste av spillerne fra sin periode som assistenttrener for A-laget i 2017-2018. Vi er derfor trygge på at vi nå har ansatt en kompetent og dedikert trener som er genuint opptatt av å utvikle LFK i riktig retning.

Etter at samarbeidet med tidligere hovedtrener ble avsluttet har klubben arbeidet intenst med trenerspørsmålet, og er derfor svært tilfreds med at en løsning med ny permanent hovedtrener kom så raskt på plass. Dette gir arbeidsro og forutsigbarhet rundt A-laget slik at innsatsen igjen kan rettes mot kampen om viktige poeng i 4. divisjon.

-Sportslig ansvarlig i styret i LFK, Magnus Beite.

Rune har en offensiv tilnærming til hvordan fotball skal spilles, og vil ha ferdigheter i fokus. Han vektlegger godt samhold og er opptatt av spillerglede.

Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven som hovedtrener og ser fram til å kunne bidra i LFK igjen. Seieren over Trysil viser hva som bor i dette laget. Min jobb blir i første omgang å medvirke til at laget presterer stabilt på dette nivået, og at vi deretter utvikler oss videre sammen. Da kan det bli en spennende høstsesong.

-Ny hovedtrener i LFK, Rune Hagen.